نماد آخرین خبر

سناتور معروف از اظهارات جنجالی ترامپ حمایت کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
سناتور معروف از اظهارات جنجالی ترامپ حمایت کرد

باشگاه خبرنگاران/ سناتور جمهوري‌خواه ايالت آرکانزاس، گفت که ترامپ قدرت را پس پايان دومين دور رياست جمهوري خود تحويل مي‌دهد.


به گزارش  پوليتيکو، «تام کاتن» سناتور جمهوري‌خواه ايالت آرکانزاس آمريکا، امروز (يک‌شنبه) در بيانيه‌اي به حمايت از سخنان اخير «دونالد ترامپ» رئيس جمهور کشورش پرداخت.

به تازگي رئيس‌جمهور آمريکا در نشست خبري خود در پاسخ به سوالي درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آميز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «خواهيم ديد چه اتفاقي رخ خواهد داد».

ترامپ همچنين پيشتر در پاسخ به پرسشي درباره اينکه آيا به انتقال صلح‌آميز قدرت متعهد است، بار ديگر از راي‌گيري پستي انتقاد کرد و گفت: «من در مورد برگه‌هاي راي شکايت کرده‌ام، آن‌ها فاجعه هستند».

اين اظهارات ترامپ با انتقاد‌هاي بسياري از سوي جمهوري‌خواهان همراه بوده است. به طور مثال، «ميچ مک‌کانل» رهبر اکثريت مجلس سناي آمريکا، در اين‌باره در پيامي توئيتري گفته است: «پيروز انتخابات سوم نوامبر در تاريخ ۲۰ ژانويه ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۹۹)، مراسم تحليف را برگزار خواهد کرد».

اکنون تام کاتن به حمايت از ترامپ مي‌گويد دموکرات‌ها در تلاشند تا نتيجه انتخابات را پيش‌بيني کنند. به گفته او ترامپ در صورتي نتايج را خواهد پذيرفت که دادگاه اختلافات را حل‌وفصل کند يا نتايج در شب انتخابات واضح باشد.

سپس اين سناتور آمريکايي در واکنش به اظهارات اخير دونالد ترامپ درباره عدم انتقال مسالمت‌آميز قدرت گفت: «ترامپ اين کار را انجام خواهد داد همانطور که انتقال قدرت از سال ۱۷۹۶ (۱۱۷۵) انجام شده است. اما او اين کار را در سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) و پس از دومين دوره رياست جمهوري انجام خواهد داد».

او در ادامه نيز گفت: «صحبت ترامپ اين بود که او نمي‌خواهد از قبل تسليم شود، به طور خاص در اين حالت که ممکن است در برخي ايالت‌ها قوانين رأي‌گيري پستي تغيير کند».

کاتن همچنين درباره اين مسئله افزود: «زماني که از او درباره انتقال قدرت پرسيده شد، يعني او قرار است بازنده باشد، من اينطور فکر نمي‌کنم. به نظرم ترامپ برنده انتخابات خواهد بود».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره