نماد آخرین خبر

پوتین از قدرت هسته ای روسیه کوتاه نمی‌آید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پوتین از قدرت هسته ای روسیه کوتاه نمی‌آید

ايسنا/ رئيس‌جمهوري روسيه به مناسبت «روز کارگران صنعت هسته‌اي» گفت، مسکو به تقويت پتانسيل صنعت هسته‌اي خود ادامه خواهد داد تا به چالش‌هاي فناوري و ژئوپولتيکي واکنش نشان دهد.

به گزارش  خبرگزاري اسپوتنيک، ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه در سخناني گفت: تاريخ اثبات کرده است که کسب دستاوردهايي در حوزه پيچيده‌اي چون صنعت هسته‌اي تصادفي نيست، اين‌ها با فعاليت دانشگاه‌هاي علمي و مهندسي، کار سيستماتيک ده‌ها شرکت و هزاران تن، آموزش با کيفيت بالا و سيستم آموزش کارمندان پشتيباني مي‌شوند.

رئيس‌جمهوري روسيه افزود: امروز توسعه پوياي مجموعه هسته‌اي داخلي، اين واقعيت که کار در اينجا دوباره براي جوانان معتبر و جذاب شده است، ثابت مي‌کند که روسيه چنين پتانسيلي را دارد و ما به طور مداوم آن را تقويت خواهيم کرد و به شکل مناسب به چالش‌هاي ژئوپولتيک و فناوري قرن ۲۱ پاسخ خواهيم داد.

در اواسط آوريل،‌ پوتين دولت روسيه را به تدوين و تصويب برنامه‌اي به منظور توسعه فناوروي و علم هسته‌اي در روسيه تا ۲۰۲۴ موظف کرد. هدف از اين برنامه تضمين امنيت انرژي روسيه است و از سوي آژانس انرژي هسته‌اي دولتي روسيه موسوم به روس‌اتم تدوين شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره