نماد آخرین خبر

سرقت آرا در انتخابات آمریکا چگونه صورت می‌گیرد؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سرقت آرا در انتخابات آمریکا چگونه صورت می‌گیرد؟

تسنيم/ انتشار کتابي از يک نويسنده آمريکايي درباره روند انتخابات در اين کشور، ابعاد پنهان سرقت آراي راي دهندگان را آشکار و مشخص کرده است.

پايگاه خبري - تحليلي کانترپانچ در گزارشي به بررسي کتاب جديد «گرگ پلاست»، نويسنده و استاد دانشگاه‌هاي آمريکا درباره انتخابات در اين کشور پرداخته است.

گرگ پلاست، نويسنده آمريکايي در کتاب جديدش با عنوان «چگونه ترامپ انتخابات 2020 را مي دزدد؟»، هشدارهايي را در ارتباط با اقدامات رئيس جمهور فعلي و جنجالي آمريکا داده است.

نويسنده در اين کتاب معتقد است که هنوز بسياري از شهروندان آمريکايي خبر ندارند که معمولا سرقت در انتخابات‌ها قبل از برگزاري آن انجام مي شود.

پلاست  درباره راي گيري پستي مي گويد:

در سال 2016 بيش از نيم ميليون راي پستي هرگز شمارش نشدند. مرکز «ام اي آتي» بررسي هايي کرده و گفته است که در انتخابات 2016، 22 درصد آرا بررسي و شمرده نشدند. حتي پس از آن در جريان انتخابات ميان دوره اي کنگره در سال 2018 و پيش از برگزاري اين انتخابات نيز، «برايان کمپ»، فرماندار جورجيا بيش از 347 هزار راي دهنده را به بهانه جابه جايي آن ها از گردونه شمارش آرا خارج و حذف کرد.

شهروندي بنام «کريد آبرامز»، اعلام کرد که راي او دزديده شده و البته حق داشت و درست مي گفت، چون او از جورجيا به جاي ديگري نرفته بود، اما به بهانه جابه جايي امکان راي را از او گرفته بودند.

حتي در دو سال  گذشته تعداد 16.7 ميليون راي به بهانه جابه جايي راي دهندگان دستکاري شده‌اند و کميسيون حقوق مدني آمريکا به صورت رسمي اعلام کرده که احتمال پايمال شدن و در نظر گرفته نشدن راي سياه پوستان 9 برابر بيشتر از راي ديگر شهروندان آمريکايي است.

گزارش در ادامه به نقل از پلاست، چرايي اقدامات تقلب کارانه از سوي ترامپ را عدم وجود راي دهندگان سفيدپوست مسن در آمريکا به عنوان اصلي ترين پايگاه رئيس جمهور فعلي آمريکا عنوان مي کند و مي گويد به همين دليل رئيس جمهور آمريکا دست به سرقت انتخابات زده است.

با اين حال «گرگ  پلاست» در کتاب خود دزدي در انتخابات آمريکا را تنها به مقطع فعلي محدود نمي کند و معتقد است در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 2000 نيز «جب بوش» و معاونش «کاترين هريس»، نتايج انتخابات در فلوريدا را با حذف و نامعتبر عنوان کردن راي 58 هزار آمريکايي آفريقايي تبار به نفع «جرج بوش» تغيير دادند و در اين شرايط برنده اعلام شدن جمهوري خواهان خيلي راحت شد.

اين که چگونه اين تقلب گسترده در فلوريدا رخ داده، گفته شده که ايالت فلوريدا اولين ايالتي است که راي گيري پستي را در سال‌هاي گذشته به راه انداخت و انجام اقدامات رايانه‌اي به سهولت امکان پذير است،  چون 18 سال بعد در جريان انتخابات ميان دوره‌اي کنگره در جورجيا نيز ما شاهد تقلب و حذف گسترده براي راي دهندگان بوديم  و حال پيش بيني شده سرقت آرا راي دهندگان و حذف آن ها در انتخابات رياست جمهوري 2020 نيز به وقوع خواهد پيوست و براساس آماري که گرگ پلاست ارائه داده تا کنون در اوهايو 432 هزار نفر در کاروليناي شمالي 576 هزار نفر و در آريزونا 258 هزار نفر و در ويسکانسين 99 هزار نفر  از فهرست هاي معتبر راي دهندگان حذف شده اند.

اعتبار آمار گرگ پلاست از کجاست؟
در ادامه گزارش درباره اعتبار اظهارات و آمار پلاست گفته شده است که او در اين ارتباط داراي تخصص و آموزش هاي تحليلي و آماري لازم است و در دانشگاه اينديانا رشته هاي آماري را تدريس مي کند. او همچنين آمار خود را با استناد و مراجعه به کميسيون انتخابات فدرال بدست آورده و در کتاب خود به چگونگي دستيابي و تحليل آمار مرتبط با حذف راي دهندگان به بهانه جابه جايي اشاره کرده است.

پلاست همچنين علاوه بر جستجوي آماري، از ابزارهاي ديگري نيز استفاده کرده است و به عنوان بازپرس تحقيقاتي در وزارت دادگستري تجربه کار دارد.

او همچنين فهرست نام ها و ثبت نام راي دهندگان را بررسي و برخي تناقضات در اين فهرست ها را مورد توجه قرار داده است.

با اين حال به گفته نويسنده، در آمريکا توجه و علاقه بيشتري وجود دارد تا موضوع مداخلات خارجي و دخالت روسيه در انتخابات برجسته و پيگيري شود، اما موضوعات ديگري مانند همين مباحث حذف راي کمتر مورد توجه واقع مي شود، چون براي آمريکايي ها پيگيري خط رسانه اي مداخلات روسيه در انتخابات جذاب تر از آن است که بدانند ترامپ در فرايندي آپارتايدي و با ناديده گرفتن حق اقليت هاي نژادي توانسته به پيروزي برسد.

نقش شرکت‌هاي بزرگ در انتخاب ترامپ
در ارتباط با حمايت شرکت‌هاي بزرگ و نفتي از ترامپ، نويسنده معتقد است که ترامپ در جريان سفر اخيرش به تگزاس، مبالغ قابل توجهي را براي هر نفر از مهمانان ويژه هزينه کرد، از جمله  بشقاب غذاي 2800 دلاري و 100 هزار دلار براي هر کدام از مهمانان ويژه. نويسنده اين کمک‌ها را از جانب شرکت‌هاي بزرگ به ترامپ مي داند و معتقد که هزينه اين شرکت‌ها به نامزدهاي انتخاباتي هزينه نيست، بلکه سرمايه گذاري است.

نويسنده شرکت‌هاي مختلفي را حامي ترامپ معرفي مي کند، از جمله شرکتي که براي تکميل خط لوله نفتي کانادا به آمريکا به مجوز ترامپ نياز داشت و به همين دليل اين شرکت يکي از بزرگترين حاميان مالي ترامپ بوده است.

درخواست براي اصلاح سيستم انتخاباتي آمريکا
نويسنده در انتهاي کتاب خود دستورالعمل‌هايي براي شهروندان آمريکايي براي حفاظت از راي شان رائه مي دهد و مي گويد انتظار نداشته باشيد ديگران از راي شما محافظت کنند، بلکه خود راي دهندگان لازم است تا با دقت روند راي گيري را دنبال کنند تا از فهرست راي دهندگان حذف نشوند.

با اين حال نويسنده با انتقاد از روند انتخابات در آمريکا با توجه به تاثير بسياري زياد شرکت‌ها و بويژه شرکت‌هاي نفتي در حمايت از نامزدهاي انتخاباتي و تغيير نتايج به نفع سرمايه داران کلان، خواستار انجام يکسري از اصلاحات در روند انتخابات آمريکا شده و تاکيد مي کند وضعيت فعلي که با ناديده گرفتن حق راي شهروندان آمريکايي در جريان است، بايد اصلاح شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره