نماد آخرین خبر

استفاده پلیس آمریکا از تجهیزات ضدشورش انگلیسی در حمله به معترضان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
استفاده پلیس آمریکا از تجهیزات ضدشورش انگلیسی در حمله به معترضان

ايسنا/ مأموران انتظامي آمريکا با وجود تضمين دولت محافظه‌کار انگليس مبني بر آنکه هيچ تجهيزات ساخت بريتانيا براي سرکوب اعتراضات مسالمت‌آميز استفاده نمي‌شود، براي حمله به معترضان در جريان کنترل مناقشات تظاهرات "جان سياه‌پوستان مهم است" از لوازم ضدشورش اين کشور استفاده کردند.

به نقل از روزنامه گاردين، مأموراني که به تظاهرات در واشنگتن دي‌سي اعزام شده بودند، معترضان و در موردي نيز يک روزنامه‌نگار را با استفاده از سپرهاي ساخته شده توسط شرکت "دي‌ام‌اس پلاستيک" مستقر در بريتانيا، کتک زدند. ويدئو و تصاوير حاکي از آن است و يک دادخواست نيز ادعا مي‌کند که مأموران به جاي دفاع از خود، به معترضان حمله مي‌کرده‌اند. نيروهاي آمريکا تمام اين ادعاها را رد مي‌کنند.

تصاويري از اواخر ماه مه و ژوئن، حوادثي از واحدهاي نيروي پليس، از جمله پليس پارک آمريکا، سرويس مخفي و پليس بخش آرلينگتون را نشان مي‌دهد که داراي سپرهاي مارک "عقرب" ساخته شده توسط شرکت بريتانيايي دي‌ام‌اس هستند. ويدئوهاي منتشره نشان مي‌دهد که مأموران از سپرها براي دور کردن جمعيت استفاده مي‌کنند، در مواردي نيز مردم بدون دليل مشخصي با سپرها برخورد مي‌کنند.

اين يافته‌ها به عنوان بخشي از تحقيقات مشترک براي رديابي سلاح‌هاي ساخت بريتانيا و تجهيزات محافظت شخصي در جهان توسط گاردين، اسکاي نيوز و رسانه تحقيقاتي "بلينگکت" به دست آمده که از سوي سازمان غيرانتفاعي رسانه‌اي "گزارش‌هاي لايت‌هاوس"، سازمان‌دهي شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره