نماد آخرین خبر

الکاظمی وارد ذی‌قار شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
الکاظمی وارد ذی‌قار شد

ايسنا/ در حالي که اعتراضات متعدد و تنش امنيتي در استان ذي‌قار در پي حمله به فعالان اعتراضات مردمي هنوز ادامه دارند، نخست وزير عراق صبح امروز (دوشنبه) وارد اين استان در جنوب عراق شد.

برخي منابع محلي به سايت العربي الجديد اعلام کردند که مصطفي الکاظمي، نخست وزير عراق به محض ورود به استان ذي‌قار در پايگاه نظامي امام علي (ع) واقع در غرب شهر الناصريه (مرکز اين استان) نشستي با حضور استاندار، فرمانده پليس اين استان و ديگر مسؤولان امنيتي ذي‌قار داشت، در اين ديدار بر لزوم پايان يافتن نفوذها در استان و تلاش جدي براي حل و فصل برخي مسايل و در راس آنها ادامه جستجوها براي يافتن اثري از سجاد العراقي، فعالي که از حدود سه هفته پيش ناپديد شده، تاکيد شد.

همچنين نخست وزير عراق با حضور در داخل شهر الناصريه از پل الزيتون که در دوره عادل عبدالمهدي، نخست وزير سابق شاهد کشته و زخمي شدن ده‌ها تن از تظاهرکنندگان بود، بازديد کرد.

رسانه‌هاي داخلي اين استان با انتشار بيانيه‌اي که گفته مي‌شود متعلق به تحصن‌کنندگان شهر الناصريه است، حضور هرگونه نماينده‌اي از آنها در ديداري با الکاظمي در ذي‌قار را تکذيب و اعلام کردند: خواسته‌هاي اصلي تظاهرکنندگان استان از دولت مرکزي شامل تصويب يک قانون انتخابات عادلانه در دفاتر مختلف و به دور از تقسيم‌بندي‌هاي حزبي، محاکمه قاتلان تظاهرکننگان، تحقيق درباره سرنوشت سجاد العراقي، تظاهرکننده ربوده شده و آزادي فوري او هستند.

با وجود گذشته بيش از يک سال از آغاز اعتراضات عراق، فعالان تظاهرات‌ها و حاميان آنها در ذي‌قار هنوز هم با آزار و اذيت و تهديد مواجه بوده و گاهي نيز هدف عمليات‌هاي حذف و آدم ربايي قرار مي‌گيرند.

عصر روز يکشنبه منزل اسعد الناصري، چهره مذهبي و يکي از بزرگترين حاميان تظاهرات ذي‌قار مورد يورش گروهي ناشناس قرار گرفت. اين حمله تنها دو روز پس از درگيري لفظي او با طرفداران مقتدي صدر، رهبر جريان صدر عراق درباره موضعگيري نسبت به اعتراضات عراق انجام شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره