نماد آخرین خبر

هشدار آلمان به انگلیس درباره برگزیت

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار آلمان به انگلیس درباره برگزیت

فارس/ وزير امور خارجه آلمان خطاب به دولت انگليس هشدار داد با توجه به مشکلات ناشي از شيوع ويروس کرونا، عدم حصول توافق پسابرگزيت موجب تشديد مشکلات شده و کاملاً غيرمسئولانه است.

«هايکو ماس» وزير امور خارجه آلمان روز دوشنبه به انگليس درخصوص عدم رسيدن به توافق تجاري براي دوره پس از خروج اين کشور از اتحاديه اروپا (برگزيت) هشدار داد.

به نوشته خبرگزاري «رويترز»، ماس پس از ديدار با «ميشل بارنير» مذاکره‌کننده ارشد امور برگزيت در اتحاديه اروپا گفت، بروکسل خواستار ايفاي نقش سازنده و رسيدن به توافق با انگليس است.

وزير امور خارجه آلمان افزود: «با توجه به چالش‌هاي کنوني حوزه اقتصاد و سلامت، مردم در هر دو طرف کانال به قدر کافي متحمل سختي شده‌اند. بنابراين کاملاً غيرمسئولانه است که با عدم توافق [درخصوص دوره پسابرگزيت] و ايجاد مشکلات بيشتر، در چنين موقعيتي تحت فشار فزاينده قرار گيرند».

بروکسل روز پنجشنبه رويه‌اي قانوني را عليه انگليس آغاز کرده و دليل آن را تخطي اين کشور از توافق خروج از اتحاديه اروپا (برگزيت) عنوان کرد.

نگليس ۳۱ ژانويه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحاديه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پايان امسال باشد، همچنان معيارهاي اصلي عضويت در اين اتحاديه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگليس و اتحاديه اروپا به مدت يک سال حالت گذار را سپري مي‌کند و دو طرف در اين بازه زماني فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزيت به توافق برسند.

«بوريس جانسون» نخست‌وزير انگليس چندي پيش از قصد خود براي ارائه پيش‌نويس طرحي به پارلمان کشورش براي تغيير بخش‌هايي از توافق برگزيت خبر داد. بر اساس اين طرح، انگليس بخشي از توافق ميان لندن و بروکسل بر سر ايرلند شمالي را حذف خواهد کرد. اين لايحه روز سه‌شنبه در پارلمان انگليس يک قدم به تصويب نهايي نزديک‌تر شد.

جانسون همچنين گفته است به مذاکره‌کنندگان بر سر توافق تجاري پسابرگزيت که دور هشتم آن اين هفته در لندن برگزار مي‌شود، تا ۱۵ اکتبر مهلت مي‌دهد تا مذاکرات خود را به نتيجه برسانند و در غير اين صورت بريتانيا اين مذاکرات را به طور کامل ترک خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره