نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

لاوروف: تحریم‌های جدید غرب را بی‌پاسخ نمیگذاریم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
لاوروف: تحریم‌های جدید غرب را بی‌پاسخ نمیگذاریم

ايرنا/ «سرگئي لاوروف»، وزير امورخارجه فدراسيون روسيه با اشاره به اينکه اتحاديه اروپا در حال اعمال محدوديت‌هاي جديد براي دسترسي کالاهاي روسيه به بازار اين اتحاديه است، کفت: «البته اين اقدام اروپا بي‌پاسخ نخواهد ماند.»

مسکو لاووف امروز دوشنبه در نشستي اظهار داشت» مسکو با محدوديت هاي احتمالي جديد براي دسترسي کالاهاي روسي به بازار اتحاديه اروپا کنار نخواهد آمد.

وزير امور خارجه فدراسيون روسيه خاطرنشان کرد که رژيم تحريم هاي اتحاديه اروپا با اتهام نقض حقوق بشر در رابطه با ناوالني اعمال خواهد شد.

به عقيده مقامات روس؛   «الکسي ناوالني» وبلاگ نويس روس و منتقد اصلي پوتين که مدتي در بيمارستاني در آلمان بستري بود، اهرم فشار کشورهاي غربي بر روسيه با متهم کردن مسکو به مسموم کردن وي مي باشد.

ناوالني که يکي از اصلي ترين منتقدان ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه است، بيستم ماه اوت (سي ام مرداد) در بازگشت از سيبري به مسکو بيمار شد.

وي پس از فرود اضطراري هواپيما به بيمارستاني در شهر تومسک سيبري منتقل شد و سپس به يک مرکز درماني در برلين انتقال يافت، جايي که پزشکان در اوايل ماه جاري اعلام کردند نشانه هايي از مسموميت وي با ماده سمي نوويچوک وجود دارد.

تمام ابعاد  وضعيت پيرامون مسموميت ناوالني حاکي از استفاده کشورهاي غربي بويژه آمريکا از اين مساله براي اهداف خود است و مقام هاي روس نيز بارها در اين مورد نارضايتي خود را اعلام کرده و خواستار همکاري آلمان براي حل اين مساله و نتيجه گرفتن از تحقيقات شده اند.

پيش از اين، اتحاديه اروپا تحريم هاي اعمال شده عليه روسيه را به دليل احداث پلي بر روي تنگه کرچ گسترش داد. دو شهروند کشور و چهار شرکت روسي تحت اين محدوديت ها قرار گرفتند.

تنگه کرچ بين درياي سياه و خليج تامانسکي قرار گرفته و با عبور از اين خليج، درياي آزوف که دريايي داخلي بين روسيه و اوکراين است، شروع مي‌شود.

روسيه بر روي تنگه کرچ پل بزرگ کريمه به طول ۱۵ کيلومتر را احداث کرده و عبور از اين تنگه با توجه به کنترل روسيه بر دو ساحل آن، در دست روس‌ها قرار دارد.

 تنش ميان روسيه و اوکراين که از سال ۲۰۱۴ به دليل الحاق کريمه به روسيه آغاز شده است با احداث اين پل در درياي آزوف در شمال درياي سياه به اوج خود رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar