نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ادامه مصائب مراسم جنجالی کاخ سفید

منبع
فارس
بروزرسانی
ادامه مصائب مراسم جنجالی کاخ سفید

فارس/ رسانه آمريکايي خبر داد، «ويليام بار» وزير دادگستري اين کشور که در مراسم اخير کاخ سفيد که بدون رعايت پروتکل‌هاي مقابله با کرونا برگزار شد حضور داشت، از بيم ابتلا به اين ويروس قرنطينه شد.

در حالي که گمانه‌زني‌ها درباره ابتلاي رئيس‌جمهور آمريکا، همسرش، چندين سناتور و اعضاي دولت او در مراسم اعلام نامزدي «ايمي کاني بارت» براي قضاوت در ديوان عالي ادامه دارد، وزير دادگستري آمريکا که در اين مراسم حضور داشت، نيز قرنطينه شده است.
طبق گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «ويليام بار» وزير دادگستري (دادستان کل) آمريکا به رغم امتناع اوليه خودش از قرنطينه شدن بعد از حضور در مراسم جنجالي ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) در کاخ سفيد، از بيم ابتلا به ويروس کرونا تصميم گرفته که قرنطينه شود.
رسانه‌هاي آمريکايي پيشتر گزارش داده بودند، وزير دادگستري اين کشور در مراسم اخير در کاخ سفيد با حضور دونالد ترامپ و ديگر مقام‌هاي دولت او و قانونگذاران جمهوري‌خواه کنگره به منظور اعلام نامزدي «ايمي کاني بارت» براي عضويت در ديوان عالي ايالات متحده حضور داشت.
پيش از اين در فيلم‌ها و تصاويري که از اين مراسم منتشر شده بود، ويليام بار ۷۰ ساله در کنار «کليان کانوي» دستيار سابق ترامپ و بدون ماسک ديده مي‌شود؛ کسي که بعدا خبر ابتلاي او به ويروس کرونا اعلام شد.
«کري کوپک» سخنگوي وزارت دادگستري آمريکا در گفت‌و‌گو با رسانه‌‍‌هاي اين کشور خبر تغيير تصميم آقاي بار و قرنطينه شدن او را تاييد کرد اما به جزئيات بيشتري اشاره نکرد.

وي افزود، وزير دادگستري آمريکا از روز جمعه (تاييد ابتلاي ترامپ به کرونا) چهار بار تست ابتلا به کرونا داد و نتيجه همه اين تست‌ها منفي بوده است.
تاييد قرنطينه شدن ويليام بار يک روز بعد از آن صورت گرفت که سخنگوي او اعلام کرده بود، وزير دادگستري آمريکا تصميمي براي قرنطينه شدن ندارد.
پيشتر يک مقام ارشد دولت ترامپ گفته احتمالاً منشا ابتلاي خوشه‌اي مقامات کاخ سفيد و مقامات ارشد جمهوري‌خواه، مراسم اعلام نامزدي بارت براي قضاوت در ديوان عالي بوده است.
اين مراسم در «رُز گاردِن» کاخ سفيد برگزار شد اما ميهمانان در فضاهاي بسته کاخ سفيد هم حضور يافتند و در تصاوير منتشر شده، ديده مي‌شود حضار ماسک به صورت ندارند و فاصله اجتماعي هم رعايت نمي‌شود.
تا کنون علاوه بر ترامپ و همسرش، ابتلاي چندين نفر از حضار اين مراسم شامل کليان کانوي، سناتور مايک لي از ايالت يوتا و «رو جان اي جنکينز» رئيس دانشگاه نوتردام تاييد شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar