نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

روس‌ها تمایلی برای زدن واکسن کرونا ندارند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روس‌ها تمایلی برای زدن واکسن کرونا ندارند

ايرنا/ نتايج يک نظرسنجي نشان داد که روس‌ها تمايل چنداني براي زدن واکسن کرونا که روسيه تزريق آن را آغاز کرده، ندارند.

خبرگزاري دولتي تاس روسيه روز دوشنبه يک نظرسنجي انجام گرفته توسط حزب حاکم «روسيه واحد» با عنوان حفظ سلامتي را منتشر کرد که براساس آن تنها ۲۳ درصد مردم روسيه علاقه مند به تزريق واکسن کرونا هستند.
در اين نظرسنجي سراسري که دفتر دميتري مدودوف رهبر حزب روسيه واحد از روز ۱۶ تا ۲۳ سپتامبر (۲۶ شهريور تا دوم مهرماه) در تمام مناطق روسيه انجام داد، ۲۰ هزار نفر شرکت کردند و ۷۳ درصد شرکت کنندگان در آن گفتند که براي واکسيناسيون کرونا آماده نيستند.
۴ درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجي هم گفتند که به بيماري کرونا مبتلا شده و نيازي به واکسيناسيون ندارند.
در همين حال ۲۳ درصد پرسش شوندگان گفتند که ترجيح مي دهند با واکسن روسي کرونا واکسيناسيون شوند. براي ۶۳ درصد ديگر کشور توليدکننده واکسن اهميتي ندارد و گفتند که تاثير واکسن مهم است.

۱۳ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجي گفتند که مي خواهند با واکسن خارجي کرونا واکسيناسيون شوند. 
در پاسخ به اين سوال که واکسيناسيون کرونا چگونه بايد انجام گيرد، ۹۳ درصد گفتند که واکسيناسيون بايد داوطلبانه باشد و ۷ درصد هم گفتند که به صورت اجباري واکسن زده شود.
در روسيه تاکنون دو واکسن ثبت شده است. واکسن نخست به نام اسپوتنيک۵ به همه مناطق روسيه انتقال و توزيع شده و واکسيناسيون با آن آغاز شده است و واکسن دوم به نام «اپي واک کرونا» که در مرکز ويروس شناسي و بيوتکنولوژيک «وکتور» در نووسيبيرسک ساخته به تازگي توسط انستيتو فدرال ثبت مالکيت صنايع روسيه، ثبت شده است.
براساس بيانيه روز دوشنبه ستاد مبارزه با ويروس کرونا در روسيه، در شبانه روز گذشته ۱۰ هزار و ۸۸۸ نفر در اين کشور به بيماري کرونا مبتلا شده يا آزمايش کروناي آنها مثبت تشخيص داده شده که اين تعداد افراد آلوده به ويروس کرونا  از ۱۵ ماه مي (۲۶ ارديبهشت ماه) به اين طرف بي سابقه بوده است. 
براساس بيانيه ستاد مبارزه با ويروس کرونا در روسيه، شمار افراد مبتلا به کرونا از آغاز شيوع اين بيماري در روسيه از مرز  يک ميليون و ۲۲۵ هزار نفر گذشت.
در شبانه روز اخير در روسيه ۱۱۷ نفر بر اثر بيماري کرونا جان خود را ازدست داده اند. تاکنون ۲۱ هزار و۴۷۵ نفر در روسيه بر اثر بيماري کوويد ۱۹ جان باخته اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar