نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

نماز شفا برای ترامپ!

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نماز شفا برای ترامپ!

ايرنا/ بزرگ‌ترين خاخام‌هاي يهودي به همراه "ديويد فريدمن" سفير آمريکا در سرزمين‌هاي اشغالي روز دوشنبه براي شفاي دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا که به بيماري کوويد – ۱۹ مبتلاست، در جريان برگزاري عيد يهودي در کنار ديوار براق (ندبه) در بيت‌المقدس نماز خواندند و نام رييس جمهوري آمريکا را ذکر کردند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، ساموئل رابينويچ خاخام ديوار غربي که مقدس‌ترين مکان براي نماز نزد يهوديان به شمار مي‌رود در اين باره گفت: آن کسي که به اجدادمان؛ ابراهيم، اسحاق، يعقوب، موسي، هارون، داود و سليمان برکت داد، [ميخواهيم] که براي دونالد پسر فِرد، شفا بفرستد.
رابينويچ پس از اين دعا، براي شفاي تمامي بيماران دعاهاي سنتي را خواند و فريدمن به همراه دو خاخام بزرگ سرزمين‌هاي اشغالي "آمين" گفتند.
همچنين تمامي يهوديان امروز در جشن همزمان با عيد سوکُّوت يا جشن سايه‌بان‌ها شرکت کردند.
همزمان با آن که رژيم صهيونيستي با افزايش شديد مبتلايان به ويروس کرونا روبروست، مراسم امسال اين جشن به صورت گسترده‌اي کاهش يافته بود.

فريدمن نيز در توئيتي اعلام کرد: در جشن سکّوت که همه ساله هزاران تن شرکت مي‌کردند، امسال تنها ۲۰ نفر حضور داشتند.
سوکوت جشني است به مناسبت خروج بني اسرائيل از مصر، به معناي بيرون آمدن از خانه بندگي به سايه‌بان آزادي است.
ترامپ يازدهم مهرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که تست‌هاي تشخيصي انجام گرفته از او و ملانيا همسرش، مثبت است و دوره قرنطينه خود را آغاز مي‌کنند وي سپس به دنبال وخامت بيماري به بيمارستان نظامي والتر ريد منتقل شد.
ترامپ  بامداد دوشنبه با انتشار ويدئويي در صفحه رسمي توئيتر خود اعلام کرد که قصد دارد هوادارانش را که در بيرون بيمارستان تجمع کرده‌اند شگفت‌زده کند.
وي در اين ويدئو با بيان اينکه پس از ابتلا به کرونا در «يک مدرسه واقعي» درباره اين بيماري چيزهاي زيادي فراگرفته، گفت که قصد دارد براي ديدار با هوادارانش به خارج از بيمارستان برود.
تارنماي خبري بلومبرگ نيز گزارش داد: کاروان خودروي حامل ترامپ و خودروهاي همراه در خارج از بيمارستان ديده شده است که از مقابل هواداران او عبور کرده و به مقصد نامشخصي مي‌روند، هنوز مشخص نيست که آيا پزشکان ترامپ با اين اقدام او مخالفت کرده‌اند يا رييس جمهوري آمريکا بدون توجه به نظر پزشکان تصميم به خروج از بيمارستان با وجود ابتلا کرونا و ديدار با هوادارانش گرفته است.
پزشک کاخ سفيد شب گذشته اعلام کرد که او در حال بهبودي است و در صورت تداوم همين روند تا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بيمارستان مرخص شده و به کاخ سفيد خواهد رفت.
«شان کانلي» با بيان اينکه ترامپ براي جلوگيري از التهاب دارو مصرف مي‌کند، تاکيد کرد: رييس جمهوري آمريکا در طول دوره بستري مانند هر بيمار ديگري در روند بهبود دچار فراز و نشيب‌هايي بوده است.
وي گفت: سطح اکسيژن خون ترامپ از زمان تشخيص کوويد۱۹ در او تاکنون دو بار دچار افت شده و تيم پزشکي او براي کنترل التهاب از داروي دگزامتازون استفاده کرده‌اند.
انتخابات آمريکا اگرچه در برخي ايالت‌ها آغاز شده است اما روز ۱۳ آبان ماه روز رسمي انتخابات اعلام شده است. دونالد ترامپ از طرف حزب جمهوريخواه و جو بايدن از طرف حزب دموکرات نامزدهاي اصلي اين رقابت‌ به حساب مي‌آيند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar