نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رژه کرونا در کاخ سفید؛ دستیاران سخنگو هم مبتلا شدند

منبع
فارس
بروزرسانی
رژه کرونا در کاخ سفید؛ دستیاران سخنگو هم مبتلا شدند

فارس/ رسانه‌هاي آمريکايي از ابتلاي دستياران سخنگوي کاخ سفيد به ويروس کرونا خبر دادند.

منابع خبري دوشنبه شب به وقت تهران از ابتلاي  شمار ديگري از  کارکنان کاخ سفيد به ويروس کرونا خبر دادند.
«جان سانتوسي» خبرنگار شبکه خبري «اي‌بي‌سي نيوز» در توييتي  از ابتلاي «چاد گيلمارتين»، دستيار سخنگوي کاخ سفيد به کرونا خبر داد. منابع موثق در اين زمينه گفته‌اند که آزمايش کروناي چاد گيلمارتين مثبت اعلام شده است.
«جنيفر جيکب» خبرنگار شبکه خبري «بلومبرگ» نيز با تاييد اين خبر اعلام کرد که علاوه برچاد گيلمارتين، «کارولين ليويت» ديگر دستيار سخنگوي کاخ سفيد نيز به کرونا مبتلا شده است.
اين در حالي است که نتيجه آزمايش تشخيص ابتلا به «کوويد-۱۹» براي «کايکلي مک‌ايناني»، سخنگوي کاخ سفيد  نيز مثبت گزارش شده است. برخي از رسانه‌هاي آمريکا ويدئويي از سخنراني بدون ماسک مک‌ايناني در جمع خبرنگاران منتشر کرده‌اند. او يکشنبه شب (به وقت محلي) در جمع خبرنگاران حضور داشته است.

اين خبر در شرايطي اعلام شده که «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا از چند روز پيش به دليل ابتلا به ويروس کرونا در بيمارستان «والتر ريد» در واشنگتن بستري شده است. «هوپ هيکس»، دستيار ترامپ، «نيک نولا»، محافظ شخصي او و برخي از ديگر کارکنان کاخ سفيد در روزهاي گذشته به اين ويروس مبتلا شده‌اند. روزنامه «يو‌اس‌اي‌تودي» نوشته با مثبت شدن نتيجه آزمايش مک‌ايناني، اکنون ۹ نفر از نزديکان ترامپ به کوويد-۱۹ مبتلا شده‌اند.
شبکه خبري ان‌بي‌سي چند روز پيش گزارش داده بود  بعد از مثبت شدن نتيجه آزمايش ابتلاي «دونالد ترامپ» به بيماري «کوويد-۱۹» کاخ سفيد در هراس فرو رفته است. مک‌ايناني گفته که هنوز علائم بيماري در او ظاهر نشده، اما او روند قرنطينه را از امروز آغاز خواهد کرد. او در بيانيه‌اي گفت با خبرنگاران رسانه‌ها «تماس نزديک» نداشته است.
سخنگوي کاخ سفيد همچنين خاطرنشان کرده روز پنجشنبه که در جمع خبرنگاران حاضر شده اطلاعي از ابتلاي هوپ هيکس به اين ويروس نداشته است. برخي از رسانه‌هاي آمريکا در روزهاي گذشته گزارش داده‌اند کاخ سفيد روز پنجشنبه از بيماري هيکس خبر داشته، اما در ابتدا تلاش کرده اين مسئله را از عموم پنهان کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره