نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای ترامپ به کرونا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای ترامپ به کرونا

ايسنا/ با وجود نشست مطبوعاتي شان کانلي، پزشک ويژه کاخ سفيد در روز يکشنبه براي پاسخ به پرسش‌هايي دربارۀ چگونگي ابتلاي دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا به ويروس کرونا همچنين وضعيت کنوني او، هنوز ابهامات بسياري در اين باره وجود دارد.

به گزارش يورونيوز، ظاهر شدن کوتاه مدت دونالد ترامپ در مقابل طرفداراني که خارج از بيمارستان انتظار او را مي‌کشيدند، آنهم در حالي که ماسک بر صورت داشت و از داخل حودرو براي مردم دست تکان مي‌داد نيز نتوانست از ميزان اين ابهامات بکاهد.
در ادامه مجموعه اطلاعاتي که تاکنون درباره ابتلاي رئيس جمهوري آمريکا به ويروس کرونا منتشر شده، همچنين ابهاماتي که هنوز پابرجاست ارائه مي‌شود:

آنچه از وضعيت پزشکي دونالد ترامپ مي‌دانيم


دکتر شان کانلي، پزشک ويژه کاخ سفيد روز يکشنبه گفت پس از آنکه سطح اکسيژن خون دونالد ترامپ دو بار در روزهاي اخير بطور ناگهاني کاهش يافته، براي درمان به او داروي استروئيدي‌ دگزامتازون داده شده و از آن زمان وضعيت رئيس جمهوري آمريکا رو بهبودي است. او همچنين اعلام کرد که ترامپ احتمالا مي‌تواند روز دوشنبه از بيمارستان مرخص شود.
دکتر کانلي افزود که دونالد ترامپ دوبار، از جمله در روز جمعه «تب بالايي» داشته و سطح اکسيژن خون او نيز به زير ۹۴ درصد رسيده است.
او از پاسخ به اين پرسش که «آيا سطح اکسيژن خون ترامپ به زير ۹۰ درصد نيز رسيده است يا خير؟» طفره رفت و تنها اعلام کرد: «ما اطلاعات ثبت شده‌اي در اين باره نداريم.»
سطح اکسيژن خون يکي از پارامترهاي بسيار مهم براي ارزيابي وضعيت سلامت بيماران مبتلا به کوويد۱۹ است. در حالت طبيعي سطح اکسيژن در خون بايد بين ۹۵ تا ۱۰۰ باشد و افت سطح اکسيژن به پايين‌تر از ۹۰ نگران کننده است.
تيم پزشکي دونالد ترامپ همچنين روز يکشنبه اعلام کرد که او پيش از اين در روز جمعه، زماني که هنوز در کاخ سفيد بوده، اکسيژن دريافت کرده است. مشخص نيست که آيا دريافت اکسيژن در روز شنبه نيز ادامه داشته است يا خير.
اطلاعات بيشتر درباره وضعيت سلامت دونالد ترامپ از سوي مارک ميدوز، رئيس کارکنان کاخ سفيد اعلام شد. او روز شنبه گفت که برخي از علائم حياتي ترامپ در روز جمعه «بسيار نگران کننده» بوده است. اين سخنان او با آنچه تيم پزشکي دونالد ترامپ در ابتدا اعلام کرده بودند، در تضاد است.
پزشکان همچنين اعلام کردند که علاوه بر دگزامتازون، دونالد ترامپ با دو داروي تجربي نيز تحت درمان است. روز جمعه با هدف توليد آنتي بادي براي کمک به سيستم ايمني بدن ترامپ، به او يک دوز داروي تهيه شده توسط شرکت دارويي آمريکايي «ريجنرون» داده شده است. او همچنين دو دوز داروي «رمدسيوير» را نيز دريافت کرده است.

آنچه از وضعيت پزشکي دونالد ترامپ نمي‌دانيم

تيم پزشکي دونالد ترامپ روز يکشنبه از پاسخ به برخي پرسش‌ها از جمله مدت زماني که رئيس جمهوري آمريکا به دستگاه اکسيژن وصل بوده و تاثيري که اين بيماري بر ريه‌هاي او گذاشته، طفره رفت.

دکتر ‌شان کانلي در پاسخ به پرسش‌هاي متعددي در اين باره که «نتيجه آزمايش اسکن ريه‌هاي دونالد ترامپ چه بوده؟» و «آيا علائمي از التهاب ريه يا آسيبي ديگر ديده شده يا خير؟» تنها پاسخ داد: «ما همه اين موضوعات را بررسي کرديم. برخي چيزها که انتظارشان را داشتيم يافت شد اما هيچ نگراني باليني عمده‌اي وجود ندارد.»
او همچنين مشخص نکرد که دونالد ترامپ در حال حاضر در کدام مرحله از اين بيماري قرار دارد. پزشکان مي‌گويند که بيشترين نگراني معمولا در روزهاي هفتم تا دههم ابتلا به اين بيماري ديده مي‌شود.

ترامپ چه زماني به کوويد۱۹ مبتلا شد؟

دونالد ترامپ پنج‌شنبه اول اکتبر (۱۰ مهر) علائمي از ابتلا به ويروس کرونا را نشان داد؛ يعني يک روز قبل از آنکه کاخ سفيد اعلام کند او «علائم خفيفي» را نشان داده است.
به گفته دکتر شان کانلي، دونالد ترامپ عصر پنج‌شنبه آزمايش کرونا داده که نتيجه آن مثبت بوده است. با اين وجود دکتر کانلي از پاسخ به اين موضوع که «آخرين باري که دونالد ترامپ پيش از پنج‌شنبۀ گذشته تست کرونا داده است چه زماني بوده؟» خودداري کرد.

دونالد ترامپ چگونه به کوويد۱۹ مبتلا شد؟


چگونگي ابتلاي او به اين بيماري دقيقا مشخص نيست. با اين وجود همه توجه‌ها به رويدادي معطوف است که در ۲۶ سپتامبر توسط کاخ سفيد برگزار شد تا نامزد دونالد ترامپ براي پست قضاوت در ديوان عالي معرفي شود.
در جريان اين رويداد بيش از ۱۵۰ نفر حضور داشتند آنهم در حالي که برخي ماسک بر چهره نداشتند و برخي با يکديگر دست مي‌دادند يا همديگر را در آغوش مي‌گرفتند.
در ميان کساني که در اين گردهمايي شرکت کرده بودند، افرادي نيز حضور داشتند که بعدا تست کروناي آنها مثبت اعلام شد. از جمله کريس کريستي، فرماندار پيشين نيوجرسي و کلين کانوي، مشاور کاخ سفيد همچنين رئيس دانشگاه نوتردام و دست‌کم دو قانونگذار جمهوريخواه.
علاوه بر اين رويداد، رئيس جمهوري آمريکا تمام هفتۀ گذشته را نيز درگير فعاليت‌هاي انتخاباتي‌اش بود.
بنا بر اعلام دولت آمريکا، تيم پزشکي کاخ سفيد در حال رديابي تماس‌ها است تا دربارۀ چگونگي ابتلاي رئيس جمهور به اين بيماري، به نتيجه قابل اطميناني دست يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره