نماد آخرین خبر

سرنوشت نامعلوم وضعیت سلامت تیم حفاظتی ترامپ

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سرنوشت نامعلوم وضعیت سلامت تیم حفاظتی ترامپ

ايرنا/ ترامپ در حالي روز گذشته با نقض دستورالعمل هاي بهداشتي با سوار بر ماشين ميان حاميان خود رفت که سرويس مخفي آمريکا از سرنوشت وضعيت سلامت تيم حفاظتي ترامپ که همراه وي بوده اند خودداري مي کند.

به گزارش شبکه ان بي سي، رييس جمهوري آمريکا در حالي روز يکشنبه با خروج از بيمارستان والتر ريد به جمع هواداران خود رفت که هيچ خبري در مورد سرنوشت تيم حفاظتي وي که در ماشين با وي بوده اند نيست و مشخص نيست که آيا آنان هم اکنون در قرنطينه به سر مي برند يا نه؟

سخنگوي سرويس مخفي آمريکا در پاسخ به اين سوال به شبکه ان بي سي گفت: سرويس مخفي درباره وضعيت محافظان و روشهاي خاص در مورد ماموريت محافظتي گفتگو نمي کند.

در هفته گذشته نيز بعد از آنکه آزمايش کرونا ترامپ مثبت اعلام شد، سرويس مخفي آمريکا در مورد آنکه چه تعداد از کارکنان اين بخش گرفتار کرونا شده اند، هيچ اطلاع رساني انجام نداد.

سرويس مخفي آمريکا نهادي امنيتي تحت نظارت دولت فدرال ايالات متحده است که علاوه بر حفاظت امنيتي از جان دولتمردان بلندپايه اين کشور و شخصيت‌هاي عالي‌رتبه خارجي مقيم يا ميهمان در ايالات متحده، مسوول مقابله با تخلفات مالي عمده و جعل اسکناس واحد پول آمريکا است.

خودداري سرويس مخفي آمريکا در مورد انتشار وضعيت سلامت کارکنان اين بخش امنيتي در حالي صورت مي گيرد که وزارت امنيت داخلي آمريکا و سازمان اجرايي مهاجرت و گمرک تا کنون بارها در مورد وضعيت سلامت و شمار کارکناني که به ويروس کرونا مبتلا شده اند اطلاع رساني کرده اند.

با خروج ترامپ از بيمارستان و ملحق شدن به هواداران، «جيمز فيليپس» از پزشکان بيمارستان والتر ريد درباره اين اقدام ترامپ به سي ان ان گفت: اين نقض آشکار دستورالعمل هاي «مرکز کنترل و پيش گيري بيماري آمريکا» (CDC) مي باشد.

اين پزشک آمريکايي افزود: چه با ماسک و چه بدون ماسک قرار گرفتن درخودرويي که ديگر محافظان ترامپ نشسته اند کاري مخاطره آميز بوده است، چراکه اين ويروس از سوي فرد مبتلا در در محيط بسته اين خودرو به گردش در آمده و ديگر افراد حاضر در آن نيز درمعرض خطر ابتلا به اين ويروس قرار مي دهد.

وي گفت: اين افراد نيز مظنون آلوده شدن به کوويد-۱۹ بوده و بايد به مدت دوهفته در قرنطينه به سر برند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره