نماد آخرین خبر

لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج‌فارس شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
لاوروف خواهان مذاکره برای حل اختلافات در منطقه خلیج‌فارس شد

ايسنا/ وزير خارجه روسيه خواهان آغاز روند مذاکرات براي حل و فصل اختلافات کشورهاي حوزه خليج فارس شد و تاکيد کرد روسيه طرحي در اين باره ارائه کرده‌ است.

به نقل از شبکه خبري روسيا اليوم، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در کنفرانس مطبوعاتي گفت، مسکو طرحي را درباره مفهوم امنيت جمعي در منطقه خليج فارس با مشارکت تمام کشورهاي عربي، ايران و اتحاديه عرب، سازمان همکاري اسلامي، کشورهاي عضو دائم شوراي امنيت و اتحاديه اروپا ارائه کرده‌ است.

وي افزود، اکنون زمان حل اختلافات رسيده است چراکه مسائل زيادي در منطقه خليج فارس و اطراف آن از جمله خاورميانه و شمال آفريقا وجود دارد که بايد حل شود. لاوروف بر لزوم نشستن پاي ميز مذاکرات براي رسيدن به توافق تأکيد کرد.

وي همچنين گفت: آمريکايي‌ها براي ايجاد يک "حکومت خودمختار" براي کردها در شمال سوريه تلاش مي‌کنند که از اختياراتي شبيه مقامات يک کشور برخوردار خواهد بود. آنگونه که شنيده‌ايم آن‌ها براي قانع کردن ترکيه جهت قبول اين مسئله تلاش مي‌کنند.

لاوروف گفت: بازي کردن با تماميت ارضي يک کشور نقض آشکار قوانين بين‌المللي است. اين مسئله تنها به سوريه مربوط نيست بلکه بر مسئله کردها منطبق است که هر لحظه در حال انفجار است.

وي گفت: مسئله کردها به تعداد زيادي از کشورهاي خاورميانه مربوط است. دعوت به جدايي‌طلبي و توجيه آن احتمالا پيامدهاي بسيار بدي خواهد داشت. بايد مجددا تأکيد کرد که تمام اين اقدامات را کشوري انجام مي‌دهد که خودش از پيامدهاي آن به دور است و اين کشورهاي منطقه و اروپا هستند که متحمل پيامدهاي آن خواهند شد. خود ما نيز متحمل پيامدهاي آن خواهيم بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره