نماد آخرین خبر

دفاع جانسون از سیاست فضولی لندن در جهان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دفاع جانسون از سیاست فضولی لندن در جهان

ايرنا/ نخست وزير انگليس روز سه‌شنبه با ايراد سخناني در کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه کار از سياست‌هاي مداخله‌جويانه کشورش در جهان دفاع و تصريح کرد: ما به نيروهاي نظامي‌مان به عنوان يکي از بهترين صادرات‌مان در جهان افتخار مي‌کنيم.

بوريس جانسون اين مطلب را در آخرين روز برگزاري اين نشست مجازي مطرح کرد و افزود که بر خلاف حزب مخالف دولت (کارگر) در پيشبرد اهداف نظامي لندن در جهان شرمسار نيست.
وي در ادامه سخنانش تلاش کرد با القاي عادي بودن شرايط، تصويري رويايي از آينده انگليس ارائه کند.
نخست وزير انگليس حتي با اشاره به اينکه ۲۶ پوند (حدود ۱۳ کيلو) وزن کم کرده است؛ تلاش کرد تصوير جديد و با نشاطي هم از خودش ترسيم کند. 
جانسون در انتقاد نسبت به سياست‌هاي حزب کارگر گفت که حزبش با افتخار و بدون شرمندگي سرود «بريتانيا حکومت کن» را سر خواهد داد و از گذشته خود شرمگين نخواهد بود. 

نخست وزير انگليس روي دو سياست اصلي حزب محافظه کار يعني حمايت از بخش  خصوصي و حمايت از خانه دار شدن مردم تاکيد کرد و گفت حق انحصاري واکسن کوويد-۱۹ در صورت کشف، در اختيار شرکت خصوصي توليد کننده آن خواهد بود نه دولت.
وي با ارائه مطالبي که به وضوح هدف آن دادن روحيه و اميد به مردم و به ويژه اعضاي حزب محافظه کار بود، تلاش کرد تصويري از آينده روشن انگليس تصوير کند و وعده داد که اين کشور در زمينه انرژي هاي سبز پيشرو خواهد بود و حتي گفت "همان نسبتي که عربستان سعودي با نفت دارد ما با باد خواهيم داشت". منظور وي اين است که انگليس در زمينه استفاده از انرژي پاک توليد شده از باد در جهان پيشرو خواهد بود. 
سخنراني بوريس جانسون مثل هميشه آکنده بود از لطيفه و مزاح که به دليل حاضر نبودن هيچ شنونده اي و ويدئويي بودن کنفرانس، طنين آن را در بين شنوندگان نمي شد شنيد. اين کنفرانس که قرار بود در شهر بيرمنگهام برگزار شود به دليل بيماري کوويد۱۹ به اجبار به صورت آنلاين برگزار شد.
بوريس جانسون در پايان اين کنفرانس سه روزه و به عنوان نخست وزير و رهبر حزب، برنامه هاي حزب براي آينده کشور را بيان نمود.
وي در اين سخنراني از پيروزي سال گذشته حزب محافظه کار به عنوان بزرگترين پيروزي اين حزب در يک نسل خبر داد و از تلاش اعضاي حزب در به ثمر رسيدن اين پيروزي تشکر کرد. 
نخست وزير انگليس با اشاره به مشکلات ناشي از بيماري کرونا و از دست رفتن تفريحات و مشاغل و خانه نشين شدن مردم، اطمينان داد که دولت تمام تلاشش را براي کنترل اين بيماري انجام مي دهد. وي با اين حال تاکيد کرد که اين مصيبت همانند بلاياي ديگر به عامل تحريک کننده پيشرفت در جامع تبديل خواهد شد و گفت اين کافي نيست که پس از اين بيماري فقط به وضع عادي برگرديم، بلکه بايد بهتر و پيشرفته تر باشيم. وي گفت در چنين بحران هايي است که راه حل هاي جديد متولد مي شود.
بوريس جانسون گفت؛ هدف دولتش افزايش درآمد فردي و توليد تاخالص ملي است و اينکه تنها راه رسيدن به آن، افزايش دادن توليدات کشور است. وي از خدمات عمومي قابل اتکا به عنوان پايه رسيدن به پيشرفت نام برد و خدمات درماني رايگان کشور موسوم به NHS را يکي از مهمترين اين خدمات برشمرد.
نخست وزير انگليس گفت؛ دولت ساخت ۴۸ بيمارستان و استخدام ۵۲ هزار پرستار را در برنامه دارد. وي همچنين از افزايش بودجه تحقيقات پزشکي و پيشرو شدن کشور در اين زمينه خبر داد. او با اين حال توضيح داد که در حمايت از اقتصاد خصوصي، در صورت کشف شدن واکسن کوويد۱۹، حق انحصاري آن در اختيار شرکت سازنده خواهد بود.
جانسون در خصوص مبارزه با جرائم هم سخن از افزايش نيروي پليس داد. وي گفت دولت در نظر دارد ۲۰ هزار پليس جديد استخدام کند که تا کنون ۵ هزار نفر از اين تعداد محقق شده است. گفتني است که رقم ۲۰ هزار هنوز کمتر از تعدادي است که دوات مخافظه کار اخراج کرده است.
دولت محافظه کار انگليس بين سالهاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ تعداد ۲۱۷۳۲ نفر از نيروهاي پليس را «تعديل» کرد. 
وي همچنين از عزم دولت براي مبارزه با بيکاري از طريق ارائه آموزش رايگان براي همه بزرگسالان خبر داد. از جمله آموزش حرفه اي رايگان براي افراد زير ديپلم. دولت در نظر داد مهارت‌هاي جديد مانند علوم کامپيوتري را به منظور افزايش اشتغال مود توجه بيشتري قرار دهد. 
جانسون در توصيف آرزوي خود براي رسيدن به آنچه «انقلاب صنعتي سبز» مي ناميد گفت در ۱۰ سال آينده همه خانه هاي انگليس توسط انرژي توليد شده در نيروگاه هاي بادي ساحلي و شناور تامين خواهد شود. وي از انرژي اتمي و هيدروژن نيز به عنوان انرژي هاي پاک نام برد. نخست وزير انگليس ابراز اميدواري کرد که اين انقلاب صنعتي جديد صدها هزار و بلکه ميليونها شغل جديد ايجاد کند.

وي همچنين گفت کشورش در آينده به توليدکننده عمده انرژي بادي تبديل خواهد شد و نقشي مشابه عربستان سعودي نسبت به نفت پيدا خواهد کرد. 
جانسون با بيان اينکه مادر طبيعت با بيماري کوويد-۱۹ کشور را به زانو درآورد گفت که تصميم دارد اين تهديد را به فرصت تبديل کرده و با افزايش مهارت هاي جديد و انرژي پاک، انقلاب صنتعي سبز را آغاز کنند. 
نخست وزير انگليس در ادامه سخنان خود، يکي از سياست‌هاي کليدي حزب محافظه کار را مورد توجه قرار داد. به طور سنتي افراد خانه دار به حزب محافظه کار راي مي دهند. براي همين اين حزب معمولاً تلاش داشته است به خانه دار شدن مردم کمک کند.
وي از نبود مسکن کافي براي جوانان و در دسترس نبودن وام مسکن براي آنان انتقاد کرد و وعده داد که با کاهش ميزان وديعه بانکي براي گرفتن وام و افزايش ميزان وام به ۹۵ درصد قيمت خانه، خريد مسکن را براي نسل جديد آسان کند. وي مدعي شد که بزرگترين موج خانه دار شدن مردم از دهه ۱۹۸۰ به بعد را آغاز خواهد کرد. 
وي در ادامه به انتقاد از حزب کارگر پرداخت و گفت اين حزب با اينکه رهبرانش خود مالک هستند اما همواره مخالف خانه دار شدن شما بود است. وي در انتقاد از سياستهاي حزب کارگر تاکيد کرد که هيچ شرمي از سابقه تاريخي انگليس نداشته و به عنوان مثال سرود استعماري «بريتانيا حکومت کن» را با افتخار خواهد خواند. جانسون با تاکيد بر حمايتش از نقش مداخله جويانه انگليس در سطح جهان گفت "ما به نيروهاي نظامي مان به عنوان يکي از بهترين صادرات کشور افتخار مي کنيم. "
نخست وزير انگليس در پايان تلاش کرد تصويري آرماني از مدينه فاضله انگليس در سال ۲۰۳۰ ترسيم کند که در آن توليد دي اکسيد کربن به صفر رسيده، مردم با خودروهاي برقي و هيدورژني تردد مي کنند، هوا پاکيزه است، شهرهاي حمل و نقل مناسب و اينترنت پرسرعت دارند، درخت‌هاي بسياري کاشته شده است و کشور از قبل متحد تر و يکپارچه تر است. در اين مورد آخري مي توان رگه هاي از نگراني او نسبت به تجزيه کشور و جدا شدن اسکاتلند و حتي ايرلند شمالي را ملاحظه کرد که در سخنان خود اشاره کوتاهي نيز به آن کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره