نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رقبای ماکرون در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه چه کسانی هستند؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رقبای ماکرون در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه چه کسانی هستند؟

ايرنا/ 41 ماه است که «امانوئل مکرون» به عنوان جوان‌ترين رئيس جمهوري تاريخ فرانسه، زمام امور در اين کشور را بر عهده دارد و اکنون با طي شدن دو سوم دوران رياست جمهوري‌اش، نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که در انتخابات ۲۰۲۲، اصلي‌ترين رقيب او «مارين لوپن» رهبر جبهه ملي خواهد بود.

به گزارش راديو آر. ت.ال فرانسه، طبق نظرسنجي اخير موسسه افکارسنجي «ايفوپ» که در روزنامه «ژورنال دو ديمانش» منتشر شده، «امانوئل مکرون» و «مارين لو پن» در نخستين دور از رقابت‌ براي انتخابات سال ۲۰۲۲ميلادي، در يک سطح و بالاتر از ديگر رقبا خواهند بود.

امانوئل مکرون که در سن ۳۹ سالگي به عنوان جوان‌ترين رئيس دولت فرانسه از زمان ناپلئون بناپارت تاکنون، در انتخابات ۲۰۱۷ و در دومين دور آن با غلبه بر مارين لو پن، با نتيجه قاطع برنده شد، طبق اين نظرسنجي، بار ديگر و در انتخابات پيش رو، لو پن نامزد جبهه ملي را پيش روي خواهد داشت.

«ماري_پي‌ير حداد - Marie-Pierre Haddad» گزارشگر راديو «آر. ت.ال» فرانسه با اين عنوان پرسشي که «مکرون، لوپن، برتران و هيدالگو در انتخابات ۲۰۲۲ شخصيت‌هاي برجسته هستند؟» نوشت: طبق نظرسنجي ايفوپ، فرضيه‌هاي مربوط به نامزدهاي احتمالي در اين انتخابات، به تدريج در حال اصلاح شدن است.

او، بحران‌هاي بهداشتي و اقتصادي مرتبط با کوويد -۱۹ را موجب تقويب روند مبارزات انتخاباتي بيش از پيش مي‌داند که هر کمپين را به فکر راهبردهاي خود در ماه‌هاي آتي انداخته است و مي‌افزايد:‌طبق اين نظرسنجي، امانوئل مکرون بين ۲۳ تا ۲۶ درصد از آرا را بسته به نامزدهاي بالقوه در جناح چپ و راست به دست آورد که اين رقم براي رئيس جبهه ملي بين ۲۴ تا ۲۷ درصد است.

طبق اين نظرسنجي، در جناح راست‌گرا، «خاوير برتران -  Xavier Bertrand»  شانزده درصد آرا، «فرانسوا باروان - François Baroin» چهارده درصد، «والري پکرس - Valérie Pécresse» يازده درصد، «برونو روته‌يو - Bruno Retailleau»  و «راشيلدا داتي - Rachida Dati» هر کدام ۸ درصد آرا به دست آوردند.

به گفته «اوليويه بست - Olivier Bost» ستون نويس سياسي در راديو آر. ت.ال، خاوير برتران در دوران خوبي قرار دارد چرا که خانواده سياسي او به دنبال يک قهرمان هستند. اعتبار وي به پوپوليستي بودن اوست که بيشتر به فرانسوي‌ها شباهت دارد تا مکرون.

طبق نظرسنجي ايفوپ، همچنين در جناح چپ، «آن هيدالگو» شهردار پاريس ۹ درصد، «فرانسوا اولاند» ۷ درصد،   «سگولن رويال - Ségolène Royal » پنج درصد، «ژان لوک ملانشون -  Jean-Luc Mélenchon» يازده و «يانيک ژدو - Yannick Jadot» شش درصد آرا را به دست آوردند. اما در صورت نامزدي واحد در جناح چپ، ملانشون ۱۵ و هيدالگو و ژدو هر دو به يک ميزان و ۱۳ درصد آرا را از آن خود خواهد کرد.

امانوئل مکرون که از همان ماه‌هاي نخست بر عهده گرفتن رياست جمهوري در فرانسه به دليل نارضايتي‌هاي مردمي با مسائل و مشکلات انبوهي مواجه شد، اين بار هم در انتخابات رياست جمهوري آتي(۲۰۲۲) براي پيروزي دوباره در انتخابات آتي با چالش‌هاي جدي روبه رو خواهد شد؛ هر چند که اقدامات مکرون در دوران پس از شيوع کرونا نتايج مثبتي به دنبال داشت و ميزان مقبوليت او در ميان مردم را افزايش داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره