نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

فیسبوک پیام ترامپ درباره کرونا را حذف کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فیسبوک پیام ترامپ درباره کرونا را حذف کرد

ايرنا/ فيسبوک روز سه‌شنبه پست «دونالد ترامپ» رييس جمهوري آمريکا را که در آن، آنفلوآنزا را مرگبارتر از کرونا قلمداد کرده بود، حذف کرد.

به گزارش هيل، ترامپ در پستي در فيسبوک نوشت: هر سال افراد زيادي، گاهي بيش از يکصد هزار نفر، بخاطر آنفلوانزا مي‌ميرند؛ اين در حالي است که آنفلوانزا واکسن دارد.
وي افزود: آيا بايد کشور را تعطيل کنيم؟ خير. ما بايد ياد بگيريم که با آن زندگي کنيم؛ درست همانگونه که ياد گرفتيم با کوويد زندگي کنيم که در بسياري از اجتماعات خيلي کمتر (از آنفلوانزا) مرگبار است.
بيش از ۲۰۹ هزار نفر در سال جاري ميلادي بر اثر ابتلا به کوويد-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. اين رقم بسيار بيشتر از مجموع کساني است که در پنج دوره گذشته شيوع آنفلوانزا جان خود را از دست داده‌اند.
برآوردهاي «مرکز کنترل و پيشگيري بيمارها» در آمريکا نشان مي‌دهد که آمار سالانه مرگ و مير ناشي از آنفلوانزا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بين ۱۲ هزار تا ۶۱ هزار نفر بوده است.  

«اندي استون» سخنگوي فيسبوک درباره حذف پيام ترامپ گفت: ما اطلاعات نادرست در مورد شدت کوويد-۱۹ را حذف مي‌کنيم و حالا اين پست را حذف کرده‌ايم.
همين پيام ترامپ در صفحه توئيتري وي نيز منتشر شد. توئيتر نيز به آن برچسب «گمراه‌کننده» زده و اعلام کرد که اين پيام به دليل انتشار اطلاعات نادرست درباره کرونا، قوانين اين شبکه اجتماعي را نقض کرده است.
اين پيام در توئيتر حذف نشده است اما بازنشر يا اظهارنظر درباره آن امکان‌پذير نيست.
ترامپ که پس از شرکت در مناظره نخست با بايدن در روز سه شنبه گذشته (۸ مهرماه)، ابتلاي خود و ملانيا همسرش به کرونا را (روز پنجشنبه) اعلام کرده بود، بعدازظهر دوشنبه پس از سه روز بستري شدن در بيمارستان، بدون توجه به نظر پزشکان، شتابزده به کاخ سفيد بازگشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره