نماد آخرین خبر

واکنش کاخ سفید به افزایش موارد ابتلا به کرونا در دولت آمریکا

منبع
تسنيم
بروزرسانی
واکنش کاخ سفید به افزایش موارد ابتلا به کرونا در دولت آمریکا

تسنيم/ کاخ سفيد سه شنبه مدعي شده است که افزايش موارد ابتلا به ويروس کرونا در بين مقام‌هاي رسمي واشنگتن هيچ خللي در فعاليت‌هاي دولت آمريکا به وجود نياورده است.

به نقل از رويترز، کاخ سفيد ادعا کرده است که با وجود افزايش موارد ابتلا به ويروس کرونا در بين مقام‌هاي رسمي واشنگتن، فعاليت دولت آمريکا هيچ گونه خللي نداشته است.

اين در حالي است که فرماندهان ارشد نظامي آمريکا به قرنطينه رفته‌اند و حداقل 2 مقام ديگر کاخ سفيد نيز به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کايلي مک اناني سخنگوي کاخ سفيد در پاسخ به اين سئوال که آيا گسترش ويروس کرونا در بين کارکنان دولت ترامپ و برخي سناتورهاي جمهوريخواه، به ضرر فعاليت هاي دولت فدرال بوده است، گفت: نه قطعا اين طور نيست.

اين در حالي است که سخنگوي کاخ سفيد نيز خود به خاطر مثبت شدن تست کرونايش در قرنطينه به سر مي برد.

وي افزود: نشست ها ما به طور منظم برگزار مي شود، هرچند برخي کارکنان به صورت دورکاري بايد در اين نشست ها حضور يابند. ما در حال پيشرفت هستيم.

اين در شرايطي است که پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرده است که مارک ميلي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا و يکي ديگر از فرماندهان ارشد نظامي به قرنطينه رفته اند. علت اين مساله ابتلاي فرد شماره دو گارد ساحلي آمريکا به ويروس کرونا بوده است.

رسانه هاي خبري آمريکايي از ابتلاي دو نفر ديگر از کارکنان کاخ سفيد به ويروس کرونا خبر داده اند، آن هم يک روز پس از بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفيد بعد از ترخيص از بيمارستان نظامي والتر ريد به خاطر ابتلا به اين ويروس مرگبار.

شبکه هاي بلومبرگ، سي‌ان‌ان و ان‌بي‌سي نيز گزارش داده‌اند که يک مشاور ارشد نظامي ترامپ نيز به ويروس کرونا مبتلا شده است.

تاکنون حداقل 16 نفر از کارکنان کاخ سفيد پس از مراسم 26 سپتامبر، به اين ويروس مبتلا شده اند. تعدادي از خبرنگاران نيز که اين رويداد را پوشش داده‌اند به ويروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره