نماد آخرین خبر

اسد برای دریافت واکسن روسی کرونا ابراز تمایل کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اسد برای دریافت واکسن روسی کرونا ابراز تمایل کرد

باشگاه خبرنگاران/ رئيس جمهور سوريه براي دريافت واکسن کرونا ساخت روسيه ابراز تمايل کرد.

بشار اسد اعلام کرد مايل است با واکسن روسي کرونا واکسينه شود. رئيس جمهور سوريه در پاسخ به اين سوال که آيا مايل است که واکسن کرونا دريافت کند، گفت البته در اين شرايط هرکسي دوست دارد عليه اين ويروس خطرناک واکسينه شود.

رئيس جمهور سوريه همچنين گفت قصد دارد با روسيه در خصوص عرضه واکسن کرونا در بازار سوريه بحث و رايزني کند. اسد اين مسئله را در برهه زماني کنوني بسيار مهم ارزيابي کرد. وي افزود: فکر مي‌کنم که [واکسن] هنوز براي عرضه در بازار بين المللي در دسترس نيست، اما ما مي‌خواهيم در صورت وجود واکسن براي بازار سوريه، اين موضوع را با مقامات روسيه در ميان بگذاريم. اين بسيار مهم است.

اسد با استناد به اظهارات مقامات روسي مبني بر اينکه اين واکسن از ماه نوامبر براي خريد خارجي در دسترس قرار مي‌گيرد، گفت دمشق قطعاً در مورد خريد با مسکو مذاکره خواهد کرد. رئيس جمهور سوريه در پاسخ به پرسشي درباره ميزان خريد واکسن کرونا گفت: اين مسئله به ميزان موجود آن بستگي دارد و ما بايد مقدار مورد نياز خود را با مقامات بهداشتي در سوريه مورد بحث قرار دهيم.

در ۱۱ اوت دولت روسيه رسماً اولين واکسن جهان را با نام Sputnik V ثبت کرد و در حال حاضر مرحله سوم آزمايش‌هاي باليني را طبق دستورالعمل‌هاي سازمان جهاني بهداشت طي مي‌کند. به دنبال آن ديگر برخي کشور‌ها سرعت آزمايش‌هاي خود را براي توليد واکسن کرونا تسريع بخشيدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره