نماد آخرین خبر

پاشینیان: در صورت حمله به ما روسیه متعهد به کمک به ماست

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پاشینیان: در صورت حمله به ما روسیه متعهد به کمک به ماست

تسنيم/ نخست وزير ارمنستان با اشاره به اينکه اگر ترکيه دخالت نمي‌کرد، جنگي آغاز نمي‌شد گفت: روسيه بر اساس توافقات قبلي، اطمينان داده که در صورت حمله به خاک ارمنستان، به تعهدات خويش براي تأمين امنيت جمعي عمل کند.

به نقل از خبرگزاري «تاس»، "نيکول پاشينيان" نخست وزير ارمنستان، شب گذشته در مصاحبه‌اي اختصاصي با گزارشگران خبرگزاري فرانس پرس و شبکه تلويزيوني بي.بي.سي، اعلام کرد که روسيه تضمين‌هايي به مقامات ايروان داده است که در صورت حمله به خاک ارمنستان، به تعهدات خويش در زمينه تأمين امنيت جمعي عمل خواهد کرد.

وي در پاسخ به سئوالي درباره احتمال کمک روسيه به ارمنستان، گفت: «روسيه به ما اطمينان داده است که به تعهدات خود در توافقات قبلي مربوط به امنيت جمعي (در چارچوب سازمان پيمان امنيت جمعي) عمل خواهد کرد. قراردادهايي وجود دارد و در اين توافقات بيان شده که در صورت تهديد مستقيم خاک جمهوري ارمنستان، با توجه به برخي پارامترها، روسيه بايد به تعهدات خويش در اين زمينه عمل کند.»

نخست وزير ارمنستان همچنين يادآور شد که بدون درگير شدن فعال ترکيه، جنگ در منطقه قره باغ اصلاً آغاز نمي‌شد.

پاشينيان تأکيد کرد: «حتي اگر مقامات آذربايجاني به مدت 15 سال سخنراني‌هاي جنگ طلبانه داشته باشند، آنها بدون حمايت کامل ترکيه، تصميم به آغاز جنگ نمي‌گرفتند.»

وي بار ديگر يادآور شد که اسلام گرايان افراطي سوري از طريق خاک ترکيه به منطقه قره باغ کوهستاني آمده‌اند، بنابراين، درگيري کنوني را "بايد به عنوان جنگ عليه تروريسم بين المللي" تلقي کرد.

نخست وزير ارمنستان همچنين اعلام کرد که اگر طرف آذربايجاني براي اين مسئله آماده باشد، مقامات ايروان آمادگي دارند، در درگيري‌هاي قره باغ کوهستاني امتيازاتي بدهد. به گفته وي، البته مسلماً حل و فصل منازعات بايد بر اساس امتيازات متقابل انجام شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar