نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

درگیری معترضان آمریکایی با نیرو‌های فدرال در پورتلند

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ به دنبال از سرگيري اعتراضات در شهر پورتلند آمريکا گروهي از معترضان در مقابل اداره مهاجرت و گمرک دست به اعتراض زده و با نيروهاي فدرال درگير شدند.

گروهي از معترضان در شهر پورتلند ايالت اورگن آمريکا بامداد امروز (سه‌شنبه شب به وقت محلي) بار ديگر به خيابان‌ها ريختند و عليه نژادپرستي و خشونت پليس دست به اعتراض زدند.
به نوشته وبگاه شبکه خبر‌ي «فاکس نيوز»، در جريان اين اعتراضات گروهي از معترضان در مقابل ساختمان اداره مهاجرت و گمرک با نيرو‌هاي فدرال درگير شدند.
فاکس نيوز نوشته حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تظاهرات‌کننده در اين تجمع اعتراض‌آميز حضور داشته‌اند که به گفته پليس گردهمايي آنان غير‌قانوني بوده و به آنها ۲ دقيقه فرصت داده شد تا محل را ترک کنند.
گزارش‌ها و تصاوير منتشر شده از اين اعتراضات حاکي از آن هستند که اين معترضان ديواره‌اي از چتر را در مقابل مأموران فدرال اين شهر تشکيل دادند و برخي از آنان نيز اشيائي به سمت فنس‌هاي ساختمان اين اداره پرتاب کردند.
منابع آگاه حاضر در صحنه اين اعتراضات نيز گزارش داده‌اند که براي پراکنده کردن  معترضان از گاز اشک‌آور استفاده شده است.
اعتراضات در شهر پورتلند بعد از قتل سياه پوست آمريکايي به نام «جورج فلويد» در بيست و پنجم ماه مه، به مدت بيش از چهار ماه بر پا شده‌اند و معمولاً به خشونت کشيده شده‌اند.
شب گذشته (دوشنبه شب به وقت محلي) معترضان در اعتراض به قتل «جانان پرايس» که هفته گذشته در تگزاس به قتل رسيد دست به تظاهرات زدند.
يکشنبه شب نيز پليس شش نفر را در جريان اين اعتراضات دستگير کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar