نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هشدار فائوچی درمورد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار فائوچی درمورد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا

ايرنا/ آنتوني فائوچي، رئيس مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا هشدار داد که درصورت رعايت نشدن موارد بهداشتي ممکن است بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در اين کشور بر اثر ابتلا به بيماري کوويد–۱۹ فوت کنند.

به گزارش روز چهارشنبه نشريه پوليتيکو، اين متخصص کاخ سفيد گفت: اگر موارد لازم در فصل پائيز و زمستان را انجام ندهيم، ممکن است ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست دهند.
بيش از ۲۰۰ هزار نفر در آمريکا بر اثر ابتلا به کوويد –۱۹ جان باخته  و بيش از هفت ميليون نفر در اين کشور به اين بيماري مبتلا شده اند.
نتايج مطالعه دانشگاه واشنگتن در ماه اوت (مرداد ماه) نشان داد که احتمال دارد ۳۰۰ هزار نفر تا ۱ دسامبر (۱۱ آذر) در نتيجه اين بيماري در آمريکا فوت کنند.
فائوچي همچنين گفت که واکسن کرونا احتمالا تا تابستان يا پائيز سال آينده در سطحي گسترده در دسترس نخواهد بود.

اين جدول زماني در حالي مطرح شده که پيش بيني هاي «رابرت ردفيلد» مدير مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري آمريکا حاکي است که عرضه واکسن تائيد شده کرونا به عموم مردم، به حدود شش تا ۹ ماه زمان نياز دارد.
از سويي، «مونسف سالوئي» کارشناس علمي برنامه دولت در زمينه توليد واکسن کرونا چندي پيش در مقاله اي نوشت که احتمالا ۳۰۰ ميليون دُز واکسن تا اواسط سال آينده در دسترس قرار خواهد گرفت.
با اين حال، فائوچي گفت که بازگشت به زندگي عادي به دليل چالش هاي پيشرو در زمينه توزيع واکسن، احتمالا تا پايان سال ۲۰۲۱ امکان پذير نخواهد بود.
وي همچنين تاکيد کرد که اطلاعات جديد نشان مي دهد ويروس کرونا مي تواند از طريق هوا از فرد مبتلا به ديگران منتقل شود.
مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا در حالي اعلام کرد که ويروس کرونا از طريق هوا نيز مي تواند انتقال يابد که در ماه گذشته اين مورد را تکذيب کرده بود.
اين مؤسسه تصريح کرد که افراد مي توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتي از ديگران، استفاده از ماسک که بيني و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تميز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بيماري از خود در برابر ويروس کرونا محافظت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره