نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پوتین و علی‌اف درباره مناقشه قره‌باغ مذاکره کردند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پوتین و علی‌اف درباره مناقشه قره‌باغ مذاکره کردند

ايرنا/ ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه و الهام علي‌اف همتاي آذربايجاني وي در گفت و گويي تلفني درخصوص مناقشه قره‌باغ مذاکره کردند.

به گزارش ريانووستي، پوتين روز چهارشنبه با علي‌اف درباره آخرين وضعيت مناقشه قره باغ گفت وگو کرد و اين نخستين مذاکره دو طرف پس از آغاز جنگ در منطقه قره باغ است.
اين گفت و گوي تلفني به ابتکار رئيس جمهوري آذربايجان برگزار شد و علي‌اف  ۶۸ امين سالگرد تولد پوتين را که امروز است به وي تبريک گفت.
سران روسيه و جمهوري آذربايجان در گفت و گوي تلفني امروز درباره اوضاع مناقشه ارمنستان و جمهوري آذربايجان گفت وگو کردند.
پوتين و علي‌اف همچنين درباره دورنماي توسعه روابط و همکاري هاي روسيه و جمهوري آذربايجان نيز تبادل نظر کردند.  
گفتني است روسيه براي پايان مناقشه قره باغ و آغاز مذاکرات بين طرف هاي مناقشه تلاش مي کند.
ولاديمير پوتين رئيس‌جمهوري روسيه با بيان اينکه مردم در قره‌باغ در حال مرگ هستند، خواستار پايان يافتن فوري درگيري‌ها بين جمهوري‌هاي آذربايجان و ارمنستان شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از مسکو پوتين روز چهارشنبه در مصاحبه خبرگزاري تاس روسيه تصريح کرد: حوادث قره‌باغ يک فاجعه است ما بسيار نگران هستيم.
رئيس جمهوري روسيه در ۱۰ روز گذشته از زمان تشديد مناقشه قره باغ چهار بار با نيکول پاشينيان نخست وزير ارمنستان گفت و گوي تلفني کرده است.
طي روزهاي اخير تنش‌ها بر سر منطقه قره باغ بين جمهوري آذربايجان و ارمنستان به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش يافته است.
جمهوري آذربايجان در اين مناقشه با تکيه بر اصل حفظ تماميت ارضي کشورها خواستار پايان اشغالگري ارمنستان شده و از سوي ديگر طرف ارمني با استناد به اصل "حق تعيين سرنوشت" خواستار به رسميت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.
گروه مينسک شامل سران روسيه، آمريکا و فرانسه که با هدف ميانجيگري بين دو طرف شکل گرفته است در مدت بيش از دو دهه فعاليت خود کارکرد موثري نداشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar