نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ارتش حامیان ترامپ برای یافتن شواهد تقلب در انتخابات شکل می‌گیرد

منبع
فارس
بروزرسانی
ارتش حامیان ترامپ برای یافتن شواهد تقلب در انتخابات شکل می‌گیرد

فارس/ حزب جمهوري‌خواه در حال آماده کردن ارتشي از حاميان ترامپ براي نظارت بر صندوق‌هاي آراء و گرفتن فيلم و عکس از تخلفات انتخاباتي است.

حزب جمهوري‌خواه آمريکا هزاران فرد داوطلب را براي نظارت بر مراکز شمارش زودهنگام آراي پستي تهييج کرده‌اند تا بتوانند شواهدي از تقلب در انتخابات پيدا کنند.

به نوشته خبرگزاري «رويترز»، بيش از ۲۰ فرد مرتبط با اين موضوع گفته‌اند، اين ناظران در ايالت‌هاي کليدي مانند پنسيلوانيا، فلوريدا و ويسکانسين، به دنبال يافتن بي‌نظمي‌هاي احتمالي به‌خصوص درمورد آراي پستي خواهند بود.

اين افراد از اعلام تعداد اين افراد خودداري کردند اما کارزار انتخاباتي «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا پيش‌تر اعلام کرده است قصد دارد ۵۰ هزار نفر را به اين منظور، به کار گيرد. آن‌ها قرار است فيلم و عکس‌هايي از تخلفات تهيه کنند که جمهوري‌خواهان بتوانند با استناد به آن‌ها ادعاي از پيش مطرح شده تقلب را اثبات کنند.

برخي حاميان حقوق رأي‌دهندگان معتقدند چنين اقدامي احتمال افزايش تنش در روزهاي منتهي به انتخابات آمريکا را افزايش مي‌دهد. نظارت حزبي بر صندوق‌هاي انتخاباتي در اين کشور امري عادي است اما امسال تمرکز کارزار ترامپ بر رأي‌گيري زودهنگام پستي و تأکيد بر يافتن شواهد تقلب گسترده، اوضاع را غيرعادي کرده است.

ترامپ با استناد به غيرمعتبر بودن و احتمال بالاي تقلب در انتخابات پستي گفته ممکن است نتيجه کلي انتخابات را نپذيرد. او در مناظره انتخاباتي با «جو بايدن» رقيب دموکراتش خطاب به هوادارانش گفت: «به مراکز رأي‌گيري برويد و با دقت زياد مراقب اوضاع باشيد».

اين در حالي است که در ايالت کليدي فلوريدا نزديک به ۲.۵ ميليون دموکرات خواستار دريافت برگه رأي پستي شده‌اند و در مقابل ۱.۷ ميليون جمهوري‌خواه اين درخواست را ثبت کرده‌اند در ايالت پنسيلوانيا نيز چيزي حدود ۱.۲ ميليون حامي حزب دموکرات درخواست براي دريافت برگه رأي پستي را ثبت کرده‌اند که چيزي حدود سه برابر درخواست جمهوري‌خواهان است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar