نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ارمنستان: از هر طرحی برای آتش‌بس در قره‌باغ استقبال می‌کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
ارمنستان: از هر طرحی برای آتش‌بس در قره‌باغ استقبال می‌کنیم

فارس/ رئيس‌جمهور ارمنستان گفته از هر گونه طرحي که منجر به اجراي آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستاني» شود استقبال مي‌کند.

«آرمن سارگسيان»، رئيس‌جمهور ارمنستان گفته از هر گونه طرحي که منجر به اجراي آتش‌بس در منطقه «قره باغ کوهستاني» شود استقبال مي‌کند.

سارگسيان در مصاحبه با خبر‌گزاري تاس در اين خصوص گفت: «ما از هر ايده‌اي که منجر به آتش بس شود استقبال مي‌کنيم، از جمله سفر اعضاي شوراي پارلمان کشورهاي عضو گروه مينسک به استپاناکرت. اما اين طرح بايد توسط اعضاي مشترک [اين گروه] پيشنهاد شود.»

رئيس‌جمهور ارمنستان همچنين تأکيد کرد که اعضاي مشترک گروه مينسک تأثير بسياري بر روند مذاکرات به منظور آتش‌بس خواهند داشت.

وي افزود روسيه اولين کشور در ليست اين گروه است، زيرا روابط خوبي را با طرف‌هاي درگير در منطقه قره باغ کوهستاني دارد.

گروه مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا به منظور ميانجي‌گري ميان جمهوري آذر‌بايجان و ارمنستان براي حل و فصل مناقشات بر سر منطقه قره باغ کوهستاني در سال ۱۹۹۲ تشکيل شد. 

روسيه، فرانسه، آمريکا رؤساي مشترک اين گروه هستند.تاکنون تلاش‌ها براي حل مناقشه قره‌باغ در قالب اين گروه بي‌نتيجه بوده است.

جمهوري‌هاي آذربايجان و ارمنستان، دو جمهوري استقلال يافته از اتحاد جماهير شوروي از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف اين منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاري اين منطقه وارد درگيري نظامي شدند.

دور جديد درگيري‌هاي نظامي در منطقه قره‌باغ از ۱۰ روز پيش (پنجم مهر) ميان ارتش جمهوري آذربايجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نيز حملات به داخل شهرها کشيده شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar