نماد آخرین خبر

بیانیه "تحریک‌آمیز" وزارت کشور بحرین درباره منع برگزاری مراسم اربعین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیانیه "تحریک‌آمیز" وزارت کشور بحرین درباره منع برگزاری مراسم اربعین

ايسنا/ وزارت کشور بحرين در بيانيه‌اي تحريک‌آميز که شامل تهديد اکثريت شيعه اين کشور بود يک سري تدابير قانوني را در قبال شرکت‌کنندگان مراسم اربعين حسيني اعلام کرده است.

به گزارش سايت مرآة البحرين، در بيانيه وزارت کشور بحرين آمده است: در سايه بيانيه اوقاف جعفري و درخواست آن براي منع تجمعات در مراسم اربعين وزارت کشور بر لزوم پايبندي به تدابير پيشگيرانه در بزرگداشت اين مناسبت از طريق استفاده از تکنولوژي پخش مستقيم از طريق شبکه‌هاي اجتماعي و عدم تجمعات در منازل تاکيد دارد.
وزارت کشور در اين خصوص آورد، وزارت بهداشت به افزايش شيوع کرونا به شکل قابل ملاحظه در بين کودکان و زنان و افزايش آمار قربانيان اشاره کرده  پس بايد با اين شرايط استنثنايي به صورت مسؤولانه برخورد شود.
وزارت کشور بحرين از همکاري روساي تکايا و اعلام‌شان به پايبندي به تدابير پيشگيرانه ضد کرونايي ازطريق عدم برگزاري هرگونه تجمعات و يا برگزاري موکب عزا در اطراف تکايا و احياي مراسم از طريق پخش مستقيم تهديد کرد، تدابير قانوني را در قبال کساني که خلاف اين اصول عمل کنند لحاظ خواهد کرد.
چنين لحن تحريک‌آميزي که از سوي وزارت کشور بحرين صادر شده امر نادري نيست برخي اين وزارتخانه عادت به تهديد شهروندان شيعه در مناسبت‌هاي ديني و سياسي دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar