نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پوتین: آماده ام تا با رئیس جمهور منتخب آمریکا همکاری کنم

منبع
مهر
بروزرسانی
پوتین: آماده ام تا با رئیس جمهور منتخب آمریکا همکاری کنم

مهر/ رئيس جمهور روسيه با تأکيد بر اينکه ادعاي نامزد دموکرات رياست جمهوري آمريکا عليه رقيب انتخاباتي اش نشانه فقدان فرهنگ سياسي اوست، از آمادگي خود براي همکاري با رئيس جمهور منتخب آمريکا سخن گفت.

به نقل از اسپوتنيک، يک هفته پس از برگزاري مناظره جنجالي «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا و «جو بايدن» رقيب دموکرات وي و طرح مجدد ادعاهايي در خصوص تباني ترامپ با مقامات مسکو، «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه در واکنش به ادعاي اخير نامزد دموکرات انتخابات آمريکا که ترامپ را «سگ دست آموز پوتين» خوانده بود، گفت که اين اظهارات نشاندهنده فقدان فرهنگ سياسي معاون پيشين رئيس جمهور آمريکا است.

رئيس جمهور روسيه همچنين تأکيد کرد که اين نوع اظهارات براي وجهه جهاني روسيه مفيد است؛ زيرا نشان مي دهد که اين کشور از قدرت و نفوذي وسيع برخوردار است. وي در ادامه از سخنان غير دوستانه نامزد دموکرات انتخابات آمريکا در قبال روسيه ابراز تأسف کرد.

پوتين گفت: «خطاب به نامزد حزب دموکرات آمريکا، مي توانم بگويم که ما شاهد سخنان کاملاً زننده و ضد روسي هستيم. متأسفانه، ما به آن عادت کرده ايم».

در عين حال، پوتين خاطرنشان کرد که آماده است با رئيس جمهور منتخب مردم آمريکا همکاري کند. وي تأکيد کرد که حزب دموکرات در حال حاضر به سمت آنچه که در اروپا تحت عنوان سياستهاي سوسيال دموکرات شناخته مي شود و به لحاظ ايدئولوژيکي براي مردم روسيه بيگانه نيست، گرايش پيدا کرده است.

رئيس جمهور روسيه در ادامه افزود که چنانچه بايدن انتخاب شود، دو طرف [مسکو- واشنگتن] حتي ممکن است براي ارتباط متقابل خود «اصول ايدئولوژيکي» معيني بيابند.

پوتين همچنين با اشاره به ابراز تمايل مکرر ترامپ به آغاز گفتگوها با روسيه خاطرنشان کرد که گفته هاي ترامپ در اين باره هميشه به عمل تبديل نشدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره