نماد آخرین خبر

ایروان مدعی تخریب سنگرهای باکو در «قره باغ» شد

منبع
فارس
بروزرسانی

فارس/ وزارت دفاع ارمنستان ويدئو‌هاي جديدي را منتشر کرده و مدعي شده که برخي سنگر‌هاي متعلق به جمهوري‌ آذر‌بايجان را در نزديکي منطقه «قره باغ کوهستاني» تخريب کرده است.

به نوشته خبر‌گزاري اسپوتنيک، ويدئو‌هاي منتشر شده وزارت دفاع ارمنستان نشان مي‌دهند که دو سنگري که ظاهراً متعلق به جمهوري آذر‌بايجان هستند هدف حمله خمپاره قرار مي‌گيرند.

وزارت دفاع ارمنستان همچنين مدعي شده که نيروهاي جمهوري آذر‌بايجان از اين سنگر‌ها براي شليک به مواضع ارمنستاني استفاده مي‌کرده‌اند.

قسمت دوم اين فيلم چندين فرد ناشناس که احتمالاً از نيروهاي آذربايجاني هستند را نشان مي‌دهد که چند ثانيه قبل از شليک خمپاره در حال حرکت هستند و بعد از انفجار ابر عظيمي از گرد و غبار و دود را بلند مي‌شود.

مشخص نيست اين فيلم‌ها در چه زمان و مکاني ضبط شده‌اند اما طبق ادعاي وزارت دفاع ارمنستان اين فيلم‌ها در منطقه قره باغ ضبط شده‌اند.

دور جديد درگيري‌هاي شديد نظامي در منطقه قره‌باغ کوهستاني از ۱۰ روز پيش (پنجم مهر) ميان ارتش جمهوري آذربايجان و ارتش ارمنستان آغاز شده است.

جمهوري‌هاي آذربايجان و ارمنستان، دو جمهوري استقلال يافته از اتحاد جماهير شوروي از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف اين منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاري اين منطقه وارد درگيري نظامي شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar