نماد آخرین خبر

هند: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
هند: از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنیم

فارس/ مشاور امنيت ملي هند در ديدار عبدالله عبدالله گفت که کشورش از تلاش‌هاي صلح در افغانستان حمايت مي‌کند و طرف‌دار اين روند مي‌باشد.

«عبدالله عبدالله» رييس شوراي عالي مصالحه‌ ملي افغانستان با «اجيت دووال» مشاور امنيت ملي هند در دهلي‌نو ديدار کرد.

بر اساس اعلام شوراي عالي مصالحه ملي افغانستان در اين ديدار عبدالله از همکاري‌هاي هميشگي هند و نقش سازنده‌ اين کشور در حمايت از تلاش‌هاي صلح قدرداني کرد.

رييس شوراي عالي مصالحه‌ ملي افغانستان همچنين در اين ديدار تصوير روشني از مذاکرات دوحه و تلاش‌هاي صلح در افغانستان ارائه کرد و خواهان حمايت جمهوري هند از تلاش‌هاي صلح گرديد.

همچنين اجيت دووال مشاور امنيت ملي هند نيز در اين ديدار گفت که کشورش از تلاش‌هاي صلح در افغانستان حمايت مي‌کند و طرف‌دار اين روند مي‌باشد.

دووال در اين ديدار تاکيد کرد که در بحث صلح هرچه مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند نيز مي‌باشد.

وي همچنين تصريح کرد که هند طرف‌دار يک افغانستان مستقل، آزاد، دموکراتيک و امن و باثبات مي‌باشد تا جايي براي فعاليت‌ گروه‌هاي تروريستي در افغانستان باقي نماند.

به گزارش فارس، «عبدالله عبدالله»، رييس شوراي عالي مصالحه ملي افغانستان، روز سه‌شنبه گذشته راهي هند شد.

طبق اعلام سپيدار، اين سفر در ادامه سلسله‌ سفرهاي منطقه‌اي رييس شوراي عالي مصالحه ملي افغانستان براي جلب حمايت از تلاش‌هاي صلح، به دعوت رسمي حکومت هند صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله پيش از اين سفر به پاکستان رفته بود. اين سفر نيز به هدف جلب حمايت پاکستان از روند صلح کشور انجام شده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره