نماد آخرین خبر

اردوغان: کسی از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت نشود

منبع
فارس
بروزرسانی
اردوغان: کسی از حضور ترکیه در خلیج فارس ناراحت نشود

فارس/ رئيس جمهور ترکيه در اشاره به حضور نيروهاي اين کشور در قطر گفت که به جز هرج‌و‌مرج‌افکنان کسي نبايد از حضور اين کشور و نيروهاي آن در خليج فارس ناراحت شود.

«رجب طيب اردوغان» رئيس جمهور ترکيه، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌و‌گو با روزنامه «The Peninsula» درباره  مسائل مختلفي از جمله حضور نيروهاي اين کشور در خليج فارس، حضور در سوريه و آذربايجان توضيحاتي داد.

به گزارش خبرگزاري ترکيه‌اي «آناتولي»، رئيس جمهور ترکيه در ارتباط با خليج فارس گفت: «ترکيه با حضور نظامي [در خليج فارس] تنها در حفظ ثبات و صلح قطر سهيم نيست بلکه [به حفظ ثبات و صلح] در تمام خليج [فارس] مشارکت دارد».

رجب طيب اردوغان در ادامه گفت: «به استثناي طرف‌هايي که به دنبال هرج‌و‌مرج افکني هستند، کسي نبايد از حضور ترکيه و سربازان آن در خليج [فارس] ناراحت شود».

اين اظهارات پس از آن است که رئيس جمهور ترکيه روز گذشته در سفري يک روز ابتدا به کويت سپس به قطر سفر کرد و در دوحه با «تميم بن حمد آل ثاني» امير اين کشور ديدار کرد.

اردوغان در ارتباط با سوريه گفت: «ترکيه تا ابد در خاک سوريه باقي نمي‌ماند. به محض ايجاد يک راه حل دائم براي بحران آنجا، به حضور خود پايان خواهيم داد».

اردوغان همچنين در خصوص ليبي گفت: «اين مشروعيت [دولت قانوني] است که در ليبي پيروز خواهد شد. کودتاگران در پايان شکست خواهند خورد».

وي همچنين در ادامه اظهاراتش با اشاره به آمريکا گفت:‌ «همکاري خود با آمريکا را در زمينه مبارزه با تروريسم، حمايت از دموکراسي و پايان دادن به موارد عدم ثبات ادامه خواهيم داد».

رئيس جمهور ترکيه همچنين به درگيري اين کشور با يونان در شرق مديترانه اشاره کرد و گفت، طرف‌هايي که «قاطعيت» اين کشور را در آنجا ديده‌اند و پي برندند که آنکارا عقب نمي‌نشيند، «امروز مجبور به تماس براي دعوت به گفت‌و‌گو شده‌اند».

اردوغان در ادامه با اشاره به جنگ ميان آذربايجان و ارمنستان گفت: «تلاش ارمنستان پس از شکست سنگين [از آذربايجان] براي نشان دادن اينکه ترکيه يکي از طرف‌هاي درگير است، بيانگر آن تنگنا و نااميدي است که در آن به سر مي‌برد».

در همين ارتباط، «نيکول پاشينيان»، نخست‌وزير ارمنستان روز گذشته گفته بود: «ترکيه در تلاش است تا امپراتوري خود را در منطقه احيا کند».

مقام‌هاي ترکيه از آغاز دور جديد درگيري‌ها بر سر قره باغ، آشکارا و قاطعانه از جمهوري آذربايجان حمايت کردند و حتي گزارش‌هايي منتشر شده است که حکايت از اقدام آنکارا در اعزام شبه‌نظاميان سوريه و ليبي به قره باغ و جمهوري آذربايجان دارد و اين مسئله واکنش‌هاي منفي جامعه بين‌الملل را در پي داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره