نماد آخرین خبر

تهدید مالی اتحادیه اروپا علیه فلسطین تکذیب شد

منبع
فارس
بروزرسانی
تهدید مالی اتحادیه اروپا علیه فلسطین تکذیب شد

فارس/ سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطين گروکشي سياسي اتحاديه اروپا از فلسطين و تهديد به قطع کمک‌هاي مالي به دولت اين کشور را تکذيب کرد.

«ابراهيم ملحم» سخنگوي رسمي  تشکيلات خودگردان فلسطين، اخبار منتشر شده در رسانه‌هاي صهيونيستي در خصوص تهديد اتحاديه اروپا به قطع کمک‌ها به تشکيلات خودگردان فلسطين در صورت عدم دريافت درآمدهاي گمرکي، بانکي و معاملاتي  از رژيم صهيونيستي را تکذيب کرد.

به نوشته پايگاه خبري «سما»، ملحم طي بيانيه‌اي مطبوعاتي، صبح امروز (پنجشنبه - ۷ اکتبر)، تصريح کرد که اموالي که اسرائيل مي‌خواهد از طريق آنها از ما باج‌گيري کند، متعلق به ماست. روابط فلسطيني- اروپايي مبتني بر روحيه همکاري و مشارکت و احترام به حقوق بين‌الملل است که اتحاديه اروپا نيز آن را رعايت مي‌کند و بر ضرورت اجراي آن تاکيد دارد. اين روابط هرگز مشروط به يک مطالبه سياسي چه از سوي اتحاديه اروپا و چه کشورهاي ديگر نبوده است.

وي در ادامه از کمک‌هاي اتحاديه اروپا به ملت فلسطين تقدير کرد و گفت که کشورهاي عضو اتحاديه اروپا از مهم‌ترين کشورهاي کمک‌کننده به فلسطين در گذشته و اکنون به شمار مي‌آيند.

اين در حالي است که رسانه‌هاي صهيونيستي ادعا کرده بودند که اتحاديه اروپا تشکيلات خودگردان را تهديد کرده تا زماني که تشکيلات دريافت درآمدهاي گمرکي و غيره از اسرائيل را رد کند، کمک‌هاي مالي جديدي به دولت فلسطين ارائه نخواهد داد و اين تهديد نيز طي ديدار «جوزپ بورل» مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا به محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ابلاغ شد.

تشکيلات خودگردان فلسطين از زمان اعلام طرح الحاق کرانه باختري به اراضي اشغالي فلسطين از سوي نتانياهو،  اعلام کرد که هرگونه هماهنگي‌ با اسرائيل را متوقف کرده است.

طبق توافق اسلو (۱۹۹۳) رژيم صهيونيستي بايد تمامي درآمدهاي گمرکي، مالي و بانکي بين اشخاص و ديگر طرف‌ها را به طور ماهانه به رام‌الله تحويل دهد؛ اما از ماه گذشته ميلادي و همزمان با اعلام محمود عباس مبني بر قطع تمامي هماهنگي‌ها با رژيم صهيونيستي به دنبال اعلام طرح اشغال کرانه باختري، تحويل اين درآمدها نيز متوقف شده است.

مقامات مسئول اسرائيلي و ديپلمات‌هاي اروپايي مي‌گويند که دولت تشکيلات خودگردان طي چند هفته اخير در تماس با اتحاديه اروپا و چندين کشور اروپايي خواستار دريافت وام‌هاي فوري به منظور پرداخت حقوق کارمندان شده است اما مقامات مسئول اروپايي در فرانسه، آلمان، بريتانيا و نروژ به فلسطين ابلاغ کرده‌اند که بهتر است به جاي درخواست وام، درآمدهاي گمرگي، بانکي و معاملاتي را از اسرائيل تحويل بگيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره