برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

پیام موشکی روسیه به آمریکا 

منبع
جماران
بروزرسانی
پیام موشکی روسیه به آمریکا 

جماران/ پيام رساني روسيه در مورد موشک بين قاره اي «سرمت» همزمان با روي کار آمدن دولت جديد آمريکا در واشنگتن طراحي شده است.

روسيه مي گويد که در حال کار بر روي موشک قاره پيماي سرمت خود است. رسانه هاي دولتي روسيه مي گويند که اين سيستم اکنون «در حال تکميل است». ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه توجه زيادي به پيشرفت کار دارد.
اين مهم است زيرا انتظار مي رود که سرمت با تجربه دوران عظيم دهه 1970 R-36M2 Voyevoda ICBM ساخته شود. رسانه ايتارتاس مي گويد: سرمت RS-28 يک سيستم پيشرفته روسي مبتني بر سيلو است که داراي يک موشک بالستيک قاره پيما با سوخت مايع سنگين است. وزن آن حدود 200 تن و وزن پرتاب آن در حدود 10 تن است. سرمت قادر است هرگونه دفاع موشکي موجود و آينده را نقض کند.
اين کار بر روي يک موشک با سيستم  هسته اي بين المللي قرار است بتواند «دفاع موشکي موجود و آينده» را نقض کند. واضح است که سرمت پيامي براي توانايي هاي فعلي روسيه به ايالات متحده و اروپا و همچنين ساير کشورها است. اين موشک عظيم به جز در مورد سلاح هاي هسته اي و استراتژيک هيچ کاربرد واقعي ندارد.
روسيه همچنين در حال کار بر روي سلاح هاي جديد ديگري مانند يک وسيله نقليه آبي بدون سرنشين به نام «پوسيدون» و همچنين يک موشک بالستيک به نام «کينژال» و يک سلاح ليزري مخفي به نام «پرسوت» است. مسکو مي گويد اينها در حال استفاده هستند اما مشخص نيست که چقدر عملياتي هستند.
پيام رساني روسيه در مورد موشک بين قاره اي سرمت همزمان با روي کار آمدن دولت جديد آمريکا در واشنگتن طراحي شده است. اين کشور مي خواهد فناوري جديد خود را که در زمان رياست جمهوري ترامپ توليد و توسعه يافته است، به عنوان نوعي قصور به ايالات متحده ارائه دهد.
روسيه اميدوار است که تا سال 2022 سرمت را مستقر کند. اين بخشي از انبوه سلاح ها - از هواپيماهاي بدون سرنشين گرفته تا هواپيماهاي جنگي و همچنين سلاح هاي دفاع هوايي و مافوق صوت - است که روسيه در مورد آنها صحبت مي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره