برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پایان خوش دموکرات‌ها پس از خشونت‌های واشنگتن؛ بایدن رسما رئیس جمهور شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
پایان خوش دموکرات‌ها پس از خشونت‌های واشنگتن؛ بایدن رسما رئیس جمهور شد

آخرين خبر/ بالاخره پس از يک پروسه طولاني و بسيار نادر در عرصه سياسي آمريکا در نهايت پيروزي جو بايدن در انتخابات رياست جمهوري آمريکا به تاييد رسيد و ترامپ هم در بيانيه‌اي اعلام کرد در روز ۲۰ ژانويه قدرت را به بايدن تحويل خواهد داد و اين در حالي است که دموکرات‌ها توانستند اکثريت کنگره و مجلس سنا را نيز بدست آورند.

بايدن رسما رئيس جمهور آمريکا شد

با اعلام کنگره بايدن با کسب ۳۰۶ راي الکترال در برابر ۲۳۲ راي ترامپ توانست در انتخابات رياست جمهوري آمريکا پيروز شود. او در بيستم ژانويه سوگند رياست جمهوري مي خورد. مايک پنس، معاون رئيس جمهوري آمريکا صبح امروز (پنجشنبه) به وقت آمريکا، نتايج ۵۳۸ راي از ۵۰ ايالت به علاوه واشنگتن دي.سي را اعلام کرد که به تاييد پيروزي بايدن انجاميد. فرايند تاييد آراي الکترال معمولا مورد توجه قرار نمي‌گرفت اما با برنامه‌ريزي برخي جمهوري‌خواهان در چندين ايالت که در نهايت همگي شکست خوردند، در کانون توجه قرار گرفت. در نهايت اعضاي مجلس نمايندگان و سنا، چالش‌ها عليه نتايج در ايالت‌هاي آريزونا و پنسيلوانيا را رد کردند و هيچ سناتوري، چالش‌ها در جورجيا و ديگر ايالت‌ها را امضا نکرد.

ترامپ: روند انتقال قدرت صورت خواهد گرفت

پس از اعلام نتايج انتخابات توسط کنگره، ترامپ گفت که روند انتقال قدرت به بايدن بطور عادي انجام خواهد شد.
به گزارش سي ان ان، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در بيانيه خود اعلام کرد: اگرچه من بطور کامل با نتيجه انتخابات مخالفم با اين حال روند انتقال قدرت بطور عادي در بيستم ژانويه به جو بايدن صورت خواهد گرفت. وي در ادامه گفته است: همواره گفته ام که به مبارزه براي تضمين حقوق راي دهندگانم ادامه خواهم داد. اگر چه اين پايان يک دوره از عالي ترين رياست جمهوري است اما آغازي بر مبارزه ما براي آنکه آمريکا را دوباره عظمت ببخشيم.

شب و روز عجيب در تاريخ آمريکا

به گزارش اسپوتنيک، متحدان ترامپ در کنگره در جريان نشستي مشترک در ششم ژانويه آخرين تلاش‌هاي خودشان را براي به چالش کشيدن نتايج انتخابات رياست جمهوري سوم نوامبر به کار بستند. با اين حال، تقلاي آنها تنها موجب طولاني شدن فرايند بررسي آراي الکترال شد و در اصل موضوع که تاييد رياست جمهوري بايدن بود، خللي وارد نکرد.
نشست کنگره براي اعلام پيروزي بايدن در انتخابات از عجيبترين و بي سابقه ترين ها در عرصه سياسي آمريکا بود . اين پيروزي براي بايدن با کشته شدن حداقل ۴ تن بدست آمد. بسياري از سياستمدارن و قانونگذاران ترامپ را مسئول مستقيم اين رخدادها  مي دانند.
عصر چهارشنبه به وقت آمريکا، جهان شاهد صحنه‌هايي عجيب در پايتخت ايالات متحده بود. معترضان به نتايج انتخابات از ديوارهاي کنگره آويزان شدند، گروهي خودشان را به نزديکي صحن سنا رساندند و شعار "انتخابات به سرقت رفته" سر مي‌دادند و جلسه بررسي آراء براي ساعاتي متوقف شد و قانونگذاران براي مدتي به مکان امن رفتند.
به دنبال اين وقايع، کل گارد ملي واشنگتن دي.سي براي واکنش به اين هرج و مرج وارد عمل شد و شهردار واشنگتن دي.سي ممنوعيت تردد سراسري از ساعت شش عصر اعلام کرد. اندکي پيش از آغاز ممنوعيت تردد، اخباري از پاکسازي کنگره به اطلاع قانونگذاران رسيد و آنها از عصر کار شمارش آراي الکترال را از سر گرفتند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar