نماد آخرین خبر

کرونای آفریقای جنوبی یاغی‌تر از گونه انگلیسی!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کرونای آفریقای جنوبی یاغی‌تر از گونه انگلیسی!

باشگاه خبرنگاران/ رئيس مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا از نگراني‌ها در خصوص گونه کشف شده کرونا در آفريقاي جنوبي سخن گفت.


 به گزارش ديلي ميل، «آنتوني فائوچي» رئيس مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا و مشاور پزشکي ارشد بايدن اعلام کرد گونه جديد کرونا که در آفريقاي جنوبي کشف شده است، از همتاي اين ويروس که در انگليس مشاهده شده، نگران کننده‌تر است.

فائوچي اعلام کرد گونه کروناي کشف شده در انگليس دست کم در ۲۰ ايالت آمريکا يافت شده است. او گفت: مانند گونه انگليسي که دست کم در ۲۰ ايالت وجود دارد، گونه آفريقاي جنوبي کرونا ويروس که از سوي دانشمندان به نام «۵۰۱Y» شناخته مي‌شود، قابليت عفوني بالاتري به نسبت نسخه اصلي کرونا دارد.

او در ادامه افزود: گونه‌هاي جديد پيوسته کشف مي‌شوند و بايد با احتياط با آن‌ها برخورد کرد. ويروسي مانند کرونا پيوسته تغيير مي‌کند؛ اما بيشتر جهش‌ها تأثيري بر اثر بخشي واکسن نخواهد داشت.

رئيس مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا در ادامه گفت:، اما جهش‌هايي نيز وجود دارد که سبب مي‌شود تا اثر بخشي وکسن را کمتر کند. اين ويژگي خطرناکي است که در گونه B۱۱۷ مشاهده شده در انگليس ديده نمي‌شود؛ اما گونه‌اي که در برزيل مشاهده شده، اثر بخشي واکسن را کمتر مي‌کند.

فائوچي همچنين با تأکيد بر ضرورت دوبرابر کردن توليد واکسن براي مبارزه با کرونا گفت: اگر مجبور شويم واکسن‌ها را اصلاح کنيم، جايگزين‌هايي وجود دارد؛ اما فعلا به نظر مي‌رسد اين واکسن‌ها در برابر گونه‌هاي جديد مؤثر هستند.

تا کنون بيش از ۲۵ ميليون نفر در آمريکا به کرونا مبتلا شده اند که از اين تعداد، بيش از ۴۲۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همچنين بيش از ۹۸ ميليون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از اين تعداد، بيش از دو ميليون و ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar