نماد آخرین خبر

سودان به دنبال لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی

منبع
فارس
بروزرسانی
سودان به دنبال لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی

فارس/ يک مقام بلندپايه سوداني از قصد خارطوم براي لغو قانون تحريم رژيم صهيونيستي به سال ۱۹۵۸ خبر داد.

اين منبع که به نام او در اين گزارش اشاره‌اي نشده، در اين خصوص گفت که مقامات سوداني در تلاش هستند توافق صلحي را که اخيرا با رژيم صهيونيستي امضاء کرده‌اند،‌ فعال کنند.

وي در ادامه خبر داد که در همين راستا،‌ قانون تحريم رژيم صهيونيستي که در سال ۱۹۵۸ امضاء شده است، لغو خواهد شد.

منبع يادشده افزود که اين اقدام به منطور ايجاد پايه‌هاي اوليه توسعه روابط ميان دو طرف صورت خواهد گرفت و شوراي حاکميتي سودان اين موضوع در اولويت قرار داده است.

بر اساس قانون تحريم ۱۹۵۸ رژيم صهيونيستي که از هفت ماده تشکيل شده است، هرگونه توافق با شخص يا سازمان‌هاي صهيونيستي يا افراد و تأسيسات خارجي که براي اين رژيم کار مي‌کنند، ممنوع است.

در ماده سوم اين تحريم، ورود هر فرد صهيونيست به خاک سودان و هر گونه تبادل تجاري با اين رژيم چه مستقيم چه غيرمستقيم ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده هفتم اين قانون، افرادي که مواد يادشده را نقض کنند، ممکن است به مدت ۱۰ سال به زندان محکوم شوند و از طرفي ديگر، با حکم دستگاه قضايي سودان ملزم به پرداخت جريمه شوند.

سودان و رژيم صهيونيستي پس از اعلام عادي‌سازي روابط خود با وساطت «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور سابق آمريکا،‌ روز ششم ژانويه (۱۷ دي) رسما توافق سازش را امضاء کردند و به اين ترتيب سودان پس از امارات و بحرين به عنوان سومين کشوري که روابط خود را با رژيم صهيونيستي عادي‌سازي کرده‌ است، به جمع سازشکاران پيوست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره