نماد آخرین خبر

بایدن در کاخ سفید میزبان سناتور‌های جمهوری‌خواه خواهد بود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بایدن در کاخ سفید میزبان سناتور‌های جمهوری‌خواه خواهد بود

باشگاه خبرنگاران/ رئيس‌جمهور آمريکا براي بحث درباره بسته حمايتي ويژه کرونا، با گروهي از سناتور‌هاي جمهوري‌خواه ديدار مي‌کند.

به نقل از هيل، جو بايدن، رئيس‌جمهور آمريکا، روز دوشنبه با گروهي از سناتور‌هاي جمهوري‌خواه براي بررسي بحران شيوع کرونا ملاقات خواهد کرد.

سناتور‌هاي جمهوري‌خواه روز يکشنبه در بيانيه‌اي مشترک اعلام کردند: ما از پاسخ سريع رئيس جمهور به نامه خود قدرداني مي‌کنيم و خوشحاليم که فردا بعد از ظهر دعوت وي به کاخ سفيد را براي گفتگو در مورد مسير پيش رو براي ششمين بسته کمکي کرونا پذيرفته ايم.

سناتور سوزان کالينز، ليزا مورکوفسکي، بيل کسيدي، ميت رامني، راب پورتمن، شلي مور کاپيتو، تاد يانگ، جري موران، مايک رواندز و تام تسليس از سناتوهاي جمهوري‌خواه هستند که روز دوشنبه با بايدن در کاخ سفيد ديدار مي‌کنند.

جن ساکي، دبير مطبوعاتي جديد کاخ سفيد، روز يکشنبه اعلام کرد بايدن با سناتور کالينز گفتگو داشته و ۹ سناتور جمهوري‌خواه ديگر را براي مذاکره در خصوص بحران کرونا و بسته حمايتي ويژه آن به کاخ سفيد دعوت کرده است. سناتور‌هاي جمهوري‌خواه پيش از اين چارچوب بسته حمايتي کرونا را مشخص کردند که تقريبا از برنامه ۱.۹ تريليون دلاري ارائه شده از سوي رئيس جمهور آمريکا کمتر است.

نظر جمهوري‌خواهان بر ارائه چک ۱۰۰ دلاري است در حالي که دموکرات‌هاي تلاش مي‌کنند پرداخت چک هزار و ۴۰۰ دلاري را به تصويب برسانند. طرح جمهوري‌خواهان همچنين بودجه بيشتري براي واکسيناسيون و پرداخت بيمه بيکاري در نظر مي‌گيرد و مواردي مانند کمک تغذيه‌اي، کمک به مشاغل کوچک و کمک مالي براي مدارس و مراقبت از کودکان را شامل مي‌شود. جمهوري‌خواهان در حالي اين هفته به ديدار بايدن در کاخ سفيد مي‌روند، که به نظر مي‌رسد دموکرات‌ها براي تصويب نهايي بسته خود طي همين هفته آمادگي دارند.

آمريکا با داشتن بيش از ۲۴ ميليون مبتلا به کرونا با بحراني بي‌سابقه دست و پنجه نرم مي‌کند. بحراني که تبعات انساني آن از لحاظ بيکاري و رکورد اقتصادي فاجعه بار توصيف مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره