نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

سرباز ۱۰۰ ساله در جبهه نبرد با کرونا

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سرباز ۱۰۰ ساله در جبهه نبرد با کرونا

ايرنا/ در شرايطي که گسترش افسارگسيخته ويروس کرونا فشار قابل توجهي را روي کادر درماني سراسر جهان وارد کرده، يک سرباز کهنه‌کار و يکصدساله بريتانيايي موفق شده که بالغ بر ۳۲ ميليون پوند از محل دريافت کمکهاي مردمي براي کمک به کادر درمان اين کشور جمع آوري کند.

تام مور سرباز جنگ جهاني دوم فروردين ماه گذشته پويشي را براي کمک مالي به نظام خدمات بهداشت ملي بريتانيا (ان اچ اس) راه‌اندازي کرد.
او که به سختي و با کمک عصا راه مي‌رود ابتدا قصد جمع‌اوري ۱۰۰۰ پوند داشت، اما پويش او به سرعت به شهرت رسيد و موفق شد با کمک بيش از ۶۰۰ هزار نفر از سراسر دنيا، ۳۰ برابر هدف اوليه خود جمع‌آوري کند.
همان زمان مقام‌هاي بريتانيايي اقدام اين سرباز کهنه‌کار را «الهام بخش» توصيف و تصريح کردند که در جريان اين بحران وحشتناک گاهي پرتو نور هم ديده مي‌شود.
او که با کمک کادر درماني بريتانيا از بيماري سرطان و شکستگي لگن رهايي يافته بود در جنگ جهاني دوم در هند و ميانمار خدمت مي‌کرد و پيش از پيوستن به ارتش به عنوان مهندس عمران مشغول فعاليت بود.
مور اينک به کرونا مبتلا و ديروز (يکشنبه) به دليل مشکل تنفسي به بيمارستان منتقل شد. حنا دخترش در توئيتي با اعلام اين خبر افزود که پدرش هنوز به بخش مراقبت‌هاي ويژه منتقل نشده اما وضعيت پايداري ندارد.
انتشار اين خبر در رسانه‌هاي انگليس بازتاب گسترده‌اي را به همراه داشت .
مور پيش از اينکه در بيمارستان بستري شود گفته بود: مي‌خواهم همه ما در مقابله با کرونا شانه به شانه يکديگر ايستادگي کنيم. نبايد نا اميد شويم، ما مي‌توانيم از اين بحران هم عبور کنيم و اطمينان داشته باشيم که فردا روز خوبي خواهد بود.
بر اساس آخرين آمار رسمي منتشر شده در انگليس تاکنون حدود سه ميليون و ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا شده و بيش از ۱۰۵ هزار نفر جان باخته اند.
دولت براي مهار افسارگسيخته کرونا از ۱۶ دي قرنطينه سراسري اعمال و اعلام کرده که اين وضعيت دست کم تا يک ماه آينده ادامه خواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar