نماد آخرین خبر

انگلیس: آماده‌ایم به توافق بین بغداد و اربیل کمک کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
انگلیس: آماده‌ایم به توافق بین بغداد و اربیل کمک کنیم

فارس/ سفير انگليس در عراق گفت، لندن آماده است کمک کند تا بغداد و اربيل به يک توافق عادلانه و بلند مدت بر اساس قانون اساسي اين کشور دست پيدا کنند.

پايگاه خبري «شفق نيوز» گزارش داد، طرفين در اين ديدار، آخرين وضعيت عراق و منطقه و همچنين راه‌هاي تقويت روابط اربيل و لندن را بررسي کردند.
سفير انگليش گفت که اين کشور آماده است کمک کند تا کردستان و دولت مرکزي عراق به يک توافق عادلانه و بلند مدت بر اساس قانون اساسي اين کشور دست پيدا کنند.
وي تصريح کرد، کردستان عراق براي توافق با دولت فدرال، به تعهدات خود در قانون اساسي عمل کرده است؛ توافقي که حقوق شهروندان کردستان بر اساس اين قانون را تضمين کند.
طرفين همچنين در اين ديدار، مکانيزم انتخابات آتي عراق را بررسي و بر لزوم اجراي توافقنامه «سنجار» تأکيد کردند.
توافقنامه سنجار که چندي پيش توافقي بين «مصطفي الکاظمي» نخست‌وزير عراق و اقليم کردستان امضا شد، به نيروهاي پيشمرگه اجازه داد مي‌شود که به اين منطقه بازگردند.
اين توافق واکنش‌هاي سياسي و انتقادهايي را در داخل عراق به دنبال داشت و بسياري از کارشناسان اين توافق را عليه الحشدالشعبي عنوان کردند.
«عباس الشبکي» نماينده استان نينوي در پارلمان عراق ضمن انتقاد از توافق سنجار گفت که اين توافق با قانون اساسي و ماده 140 در تضاد است.
الشبکي خاطر نشان کرد، نيروهاي الحشد الشعبي که در سنجار حضور دارند، اين شهرستان را از دست عناصر تروريستي داعش آزاد کردند و نبايد پيشمرگه جايگزين اين نيروها شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره