نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اعدام به جرم ازدواج دوم و گرفتن رشوه!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
اعدام به جرم ازدواج دوم و گرفتن رشوه!

آخرين خبر/ رييس پيشين يک شرکت مالي که داراي هاي‌ حکومت چين را مديريت مي‌کند، روز جمعه ۲۹ جنوري به اتهام گرفتن رشوه و ازدواج دوم اعدام شد.

به گزارش ديلي ميل، لاي شيومين، رييس شرکت مديريت دارايي هورنگ، در ميان هزاران مقام رسمي بود که در يک کارزار ضد فساد به رهبري شي جينپينگ، رييس جمهور چين دستگير شد. ساير افراد از جمله رييس تنظيم بيمه به زندان محکوم شده اند.
محکمهٔ در تيانجين، لاي ۵۸ ساله را در ماه جنوري سال جاري به جرم اخذ رشوه هاي" به پيمانهٔ بزرگ" در بدل سرمايه گذاري، اعطاي قرارداد هاي ساختماني، کمک به ترويج و ارايه ساير متيازات، به اعدام محکوم کرد.
براساس گزارش محکمه، لاي طي يک دههٔ گذشته ۱.۸ ميليارد ين چيني معادل ۲۶۰ ميليون دالر رشوه درخواست و يا اخذ کرده است. طبق اين گزارش، تنها در يکي از موارد او ۶۰۰ ميليون ين چيني معادل ۹۳ ميليون دالر رشوه اخذ کرده بود.
افزون بر اين او به اتهام اختلاس بيش از چهار ميليون دالر و ازدواج دوم نيز محکوم شد.
در وبسايت تلويزيون دولتي چين آمده است: "لاي امنيت مالي ملي و ثبات مالي را به خطر انداخته است."
لاي در سال ۲۰۱۸ توسط نهاد ناظر ضد فساد حزب کمونيست چين تحت تحقيق قرار گرفت و سپس در همان سال از حزب اخراج شد.
محققان ده‌ها ميليون دالر پول نقد را در سال ۲۰۱۸ از املاک لاي کشف و ضبط کردند.
ادارهٔ مبارزه با فساد چين در سال ۲۰۱۸ گفته بود که لاي همچنين به اسراف پول عامه، سازماندهي غير قانوني ضيافت‌ها، داشتن روابط جنسي با چندين زن و گرفتن رشوه متهم است.
لاي در حالي اعدام شد که بيشتر احکام اعدام صادر شده توسط محاکم چين به مدت دو سال به حالت تعليق در مي آيند و معمولاً به حبس ابد تبديل مي شوند. مجازات اعدام بدون تاخير در چين نادر است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره