نماد آخرین خبر

ابوظبی: تعلیق قرارداد تسلیحاتی با آمریکا عادی است

منبع
فارس
بروزرسانی
ابوظبی: تعلیق قرارداد تسلیحاتی با آمریکا عادی است

فارس/ سفير امارات در واشنگتن با اشاره به اقدام آمريکا در تعليق معامله فروش جنگنده‌هاي «اف-35» به اين کشور، گفت که اين اقدام کاملا موضوعي عادي‌ است.

«يوسف العتيبه» سفر امارات عربي متحده در آمريکا، شامگاه دوشنبه، در يک وبينار به موضوعات مختلفي از جمله تعليق فروش جنگنده‌هاي اف-۳۵ به ابوظبي پرداخت.

سفير امارات مدعي شد: «هدف از سفر نتانياهو (نخست‌وزير رژيم صهيونيستي) به امارات آگاهي از آينده روابط ميان دو کشور، فرصت‌ها و فوايد آن است نه فقط سياست».

يوسف العتيبه ادامه داد: «فايده توافق‌هاي صلح را در مرحله بعد از کرونا شاهد خواهيم بود».

العتيبه در بخش ديگري از اظهاراتش همچنين گفت: «پيش‌بيني نمي‌کنيم که دولت بايدن براي تحقق توافق‌هاي صلح با همان هيجان دولت ترامپ تلاش کند. توافق‌‌هاي آبراهام براي جلوگيري از الحاق [کرانه باختري] بود».

ادعاي عادي‌سازي روابط به‌ازاي جلوگيري از اشغال کرانه باختري در حالي مطرح مي‌شود که مقامات رژيم صهيونيستي به صراحت اعلام کرده‌اند که اين عمليات تنها مدتي به حالت تعليق در آمده است.

سفير امارات همچنين افزود: «اين من بودم که با اسرائيل بر سر صلح مذاکره کردم و اين توافق براي جلوگيري از الحاق [کرانه باختري] و نجات راهکار دو دولتي بود زيرا يک [با ايجاد] يک دولت فاجعه‌ به بار مي‌آمد».

يوسف العتيبه اظهار داشت: «دولت بايدن در  حال تلاش براي [جلوگيري] از [شيوع] کرونا است و من نمي‌دانم اهميت حل و فصل درگيري فلسطين و اسرائيل براي آنها چقدر است».

او همچنين به تعليق معامله فروش جنگنده‌هاي اف-۳۵ به امارات اشاره کرد و در اين خصوص گفت: «تعليق معامله تسليحاتي يک موضوع روتين است و آنها بايست اين معامله‌ها را بازبيني کنند و خواهد ديد که ما مطابق با قواعد حرکت کرديم. ايده تعليق معامله تسليحاتي آنگونه که رسانه‌ها گفتند دقيق نبود. اين امور در کنار بازبيني همچنان ادامه دارد».

اخيرا منابع آمريکايي خبر داده بودند که واشنگتن فروش جنگنده‌هاي اف-۳۵ به امارات و همچنين تسليحات نظامي به عربستان سعودي را موقتا به حالت تعليق در آورده است؛ گزارشي‌ که وزير خارجه آمريکا در اظهاراتي رسما آن را تأييد کرد.

يوسف العتيبه همچنين گفت: «معامله تسليحات امارات يک امتياز براي آمريکاست اگر اين کشور بخواهد بر آسيا متمرکز شود. ما در راستاي ايجاد يک فضاي مبتني بر مدارا در امارات تلاش مي‌کرديم. ما يهوديان آمريکا را از ۲۰ پيش پذيرفتيم».

سفير امارات همچنين گفت که تنها چيزي که مانع توافق صلح با «اسرائيل» مي‌شود، شيوع ويروس کروناست و از سوي ديگر العتيبه خبر داد که «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي هفته آينده وارد امارات خواهد شد.

منابع صهيونيستي نيز اخيرا گزارش داده بودند که نخست‌وزير اين رژيم در سفري سه روز به امارات سفر خواهد بود؛ اما شامگاه روز گذشته، کانال ۱۳ تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد که اين سفر از سه روز به سه ساعت کاهش يافته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره