برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

سوریه: دولت بایدن به قوانین بین‌الملل پایبند باشد نه قانون جنگل

منبع
فارس
بروزرسانی
سوریه: دولت بایدن به قوانین بین‌الملل پایبند باشد نه قانون جنگل

فارس/ وزارت خارجه سوريه حمله هوايي ارتش آمريکا به مناطق مرزي اين کشور با عراق را محکوم کرد و گفت که دولت بايدن بايد دست از سياست هاي ترامپ بردارد.
وزارت امور خارجه سوريه حمله هوايي ايالات متحده آمريکا به منقطه مرزي عراق و سوريه را شديد محکوم کرد.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) به نقل از وزارت خارجه اين کشور جمعه گزارش داد: «سوريه به شدت حمله بزدلانه آمريکا به مناطقي در استان ديرالزور واقع در نزديکي مرز سوريه با عراق را که در تضاد با قانون بين‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است، محکوم مي‌کند و درباره اينکه اين حمله پيامدهايي خود تشديد اوضاع در منطقه خواهد داشت، هشدار مي‌دهد».
وزارت خارجه سوريه اين حمله را نشانه منفي سياست‌هاي دولت  جديد آمريکا دانست و گفت که انتظار مي‌رود اين دولت به قوانين بين الملل باشد و نه قانون جنگل که دولت سابق آمريکا در تعامل با بحران‌هاي منطقه‌اي و بين المللي آن را در پيش مي‌گيرد.
بر اساس اين گزارش، سوريه از آمريکا خواسته روش خصمانه خود در قبال اين کشور را تغيير داده و دست از حمايت از گروه‌هاي تروريستي که دولت و ملت سوريه را هدف قرار داده‌اند، بردارد و سرمايه‌گذاري بر روي اين گروهک‌ها را متوقف کند.
وزارت دفاع آمريکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش اين کشور به دستور «جو بايدن» مواضع متعلق به گروه‌هاي مقاومت را در شرق سوريه بمباران کرده است. 

پيش از تأييد اين خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاري رويترز به نقل از دو مقام مطلع مدعي شد آمريکا به مواضعي که گفته مي‌شود متعلق به نيروهاي هم‌پيمان با ايران در سوريه بوده‌اند حمله کرده است.
کانال تلگرامي «صابرين‌نيوز»، نزديک به گروه‌هاي مقاومت هم گزارش داد هواپيماي آمريکايي بين «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوريه و عراق را هدف قرار داد.
طبق گزارش اين رسانه، گزارش‌هاي اوليه از به شهادت رسيدن يک نفر و زخمي‌شدن چند نفر ديگر حکايت  دارد. صابرين‌نيوز همچنين نوشت آمريکا يک ساختمان خالي و نقطه ديگري را که متعلق به گروه‌هاي مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت يک نفر و جراحت‌هاي جزئي چند نفر ديگر منجر شد.
بعد از اين گزارش‌ها، وزارت دفاع آمريکا در بيانيه‌اي تاييد کرد ارتش آمريکا به دستور جو بايدن مواضعي را در شرق سوريه بمباران کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره