برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
بین الملل

واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد

ايرنا/ مرکز ويروس شناسي وکتور در نووسيبيرسک روسيه سازنده واکسن دوم کرونا در اين کشور اعلام کرد که واکسن "اپي واک" کرونا را به صورت استنشاقي توليد کرده است.

 به گزارش شبکه دوم تلويزيون دولتي روسيه، مرکز ويروس شناسي وکتور واکسن دوم کرونا را براي حالت استنشاقي ساخته است و اين واکسن بزودي توليد انبوه خواهد شد.

مرکز وکتور همچنين واکسن اپي واک کرونا را در سرنگ با دوز يک بار مصرف ساخته است که کار واکسيناسيون را آسانتر مي کند.   

در اين گزارش گفته شد که مرکز ويروس شناسي وکتور اين نوآوري ها را بدقت با سنجش ميزان مصونيت و کارايي واکسن انجام مي دهد.  

واکسن دوم روسي کرونا «اپي واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن مي گويد که بر اساس عوامل مصنوعي پپتيدي ساخته شده است و مي تواند در بدن مصونيت دربرابر ويروس کوويد-۱۹ ايجاد کند. آزمايش هاي باليني اين واکسن از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود.

مرکز وکتور شرکت سازنده واکسن روسي «اي پي واک کرونا» (EpiVacCorona) اعلام کرد: اين واکسن سه خط دفاع ايمني را در برابر ويروس تشکيل مي دهد که احتمال ايمني در مقابل اين بيماري را ۱۰۰ درصد افزايش مي دهد.

 سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان روسيه به عنوان دست‌اندرکار مبارزه با بيماري هاي عفوني در آن کشور به تازگي از اثبات کارايي و مصونيت‌زايي بالاي «اپي واک کرونا» واکسن دوم روسي خبر داده بود.

به گزارش ايرنا، سازمان حمايت از مصرف کنندگان روسيه در بيانيه اي نوشت: مرکز علمي- پژوهشي ويروس شناسي  «وکتور» (در نووسيبيرسک) باتوجه به آغاز واکسيناسيون عمومي کرونا با استفاده از واکسن اپي واک کرونا ساخته شده در اين مرکز، نتايج آزمايش هاي باليني مراحل اول و دوم بر روي گروه داوطلبان بين سن ۱۸ تا ۶۰ سال را در قالب گزارشي در نشريه روسي «عفونت و مصونيت»  منتشر کرد.

در اين بيانيه خاطرنشان شده است که نتايج آزمايش هاي انساني واکسن اپي واک کرونا، مصونيت زايي و کارايي بالاي اين واکسن را اثبات کرد.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره