نماد آخرین خبر

ترکیه سفیر جدید در امارات تعیین کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترکیه سفیر جدید در امارات تعیین کرد

ايسنا/ روزنامه رسمي ترکيه امروز، شنبه حکم امضا شده توسط رئيس‌جمهوري اين کشور را منتشر کرد که مربوط به تعيين سفير جديد در امارات در کنار ۱۳ سفير جديدي بود که در کشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي تعيين شده‌اند.

به گزارش سايت خليج آنلاين، طبق گزارش اين روزنامه، حکم تعيين ۱۳ سفير و بازگرداندن ۱۰ سفير ديگر به آنکارا از اين حيث حائز اهميت است که سفيران ترکيه در امارات و عراق تغيير کردند و دو سفير ديگر به جاي آنها تعيين شدند.
به نظر مي‌رسد اين گام همسو با سياست‌هاي خارجه جديد ترکيه است که متناسب با نزديک سازي ديدگاه‌ها و حل مشکلات به خصوص با روي کار آمدن جو بايدن، رئيس‌جمهوري آمريکا از بيش از دو ماه پيش است. اين تغييرات شامل تعيين توگاي تونجر سفير جديد ترکيه در امارات به جاي جان ديزدار سفير سابق است که از سال‌ها پيش مسؤول پرونده سوريه در وزارت خارجه ترکيه بود. اکنون ديزدار به آنکارا بازگشته است.
علي‌رضا گونَي نيز به جاي فاتح ييلديز، سفير جديد ترکيه در عراق تعيين شده و از ييلديز خواسته شده به آنکارا بازگردد.
اين انتصاب‌هاي جديد در راستاي تکميل انتصاب‌هاي قبلي است که بيش از يک ماه پيش انجام گرفت به طوري‌که اردوغان سفيراني جديد در آمريکا، ژاپن، ايرلند و صربستان تعيين کرد.

همچنان  روابط ترکيه و امارات در سايه جنگ رسانه‌اي مستمر بين دو کشور شاهد فراز و نشيب است و آنکارا شرط کرده ابوظبي دست از مداخله در امور داخلي‌اش و حمايت از نيروهاي مخالف ترکيه در سوريه، ليبي، يونان و غيره بردارد.
در پي آشتي کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس رجب طيب اردوغان گفت، کشورش آماده احياي روابط با تمام کشورهاي شوراي همکاري است و اين روابط را استراتژيک مي‌داند.
انور قرقاش مقام اماراتي نيز قبلا گفته بود، ترکيه شريک اول تجاري کشورش است و ابوظبي هيچ خصومتي با آنکارا ندارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره