نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پنتاگون: به دفاع ازعربستان ادامه می‌دهیم

منبع
فارس
بروزرسانی
پنتاگون: به دفاع ازعربستان ادامه می‌دهیم

فارس/ سخنگوي پنتاگون گفت که آمريکا به حمايت و دفاع از عربستان با جديت تمام ادامه مي‌دهد.

به نوشته وبگاه «فرانتير پست» «جان کربي» سخنگوي پنتاگون در زمينه تداوم همکاري واشنگتن و رياض گفت، ما تعهدات خود را در قبال دفاع و حمايت از عربستان سعودي با شدت ادامه مي‌دهيم. آنها مورد حمله قرار مي‌گيرند و هيچ ابهامي در اين مورد وجود ندارد.
وي در ادامه گفت که  وزير امور خارجه  آمريکا اين مسئله را جدي مي‌گيرد و چند هفته قبل نيز  با ولي‌عهد عربستان در اين زمينه گفت‌وگو کرد.
جان کربي در بخش ديگر سخنان خود گفت: «از حوثي‌ها مي‌خواهيم که اين حملات را متوقف کرده و براي دستيابي به يک راه حل سياسي تلاش کنند.»
روزنامه آمريکايي «وال‌استريت ژورنال» اخيرا در گزارشي اعلام کرد که «جو بايدن» رئيس جمهور آمريکا دستور آغاز خروج برخي از نيروها و تجهيزات از خاورميانه را صادر کرده است.اين دستور بايدن در راستاي بازاستقرار حضور نظامي آمريکا در منطقه خليج فارس و خاورميانه صورت مي‌گيرد.
وال‌استريت ژورنال نوشت که مقام‌هاي آمريکايي گفته‌اند که پنتاگون به دنبال ارائه تجهيزات و آموزش‌هايي است که عربستان سعودي به آن نياز دارد.
وزارت انرژي عربستان سعودي در روزهاي گذشته  از وقوع آتش‌سوزي در يکي از مخازن تاسيسات فرآورده‌هاي نفتي در استان «جيزان» در پي حملات پهپادي ارتش يمن خبر داد.پيشتر نيز شبکه «العالم» گزارش داده بود که فعالان سعودي از تعطيلي و وقوع چند انفجار در تعدادي از فرودگاه‌هاي عربستان خبر مي‌دهند.
تجاوز نظامي ائتلاف تحت هدايت رژيم آل سعود به يمن  وارد هفتمين سال خود شده است. جنگي نابرابر که به گفته مقام‌هاي سازمان ملل متحد بدترين فاجعه‌ انساني حال حاضر جهان را رقم زده است. از آغاز تجاوز ائتلاف سعودي به يمن تا پايان ژانويه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک يمني جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر ديگر زخمي شده‌اند. علاوه بر اين، بر اساس ميانگين از هر هزار تولدي که در يمن صورت مي‌گيرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنيا مي‌آيند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره