نماد آخرین خبر

دمشق: گزارش حقوق بشری آمریکا مملو از دروغ است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دمشق: گزارش حقوق بشری آمریکا مملو از دروغ است

ايسنا/ دمشق گزارش سالانه وزارت امور خارجه ايالات متحده در مورد حقوق بشر در جهان را "بدنام" و حاوي دروغ و ادعاهايي برگرفته از سازمان هاي تروريستي توصيف کرد.

به نقل از روسيا اليوم، وزارت امور خارجه سوريه در بيانيه اي اعلام کرد، گزارش آمريکا درباره وضعيت حقوق بشر در جهان حاوي دروغ ها و ادعاهايي است که تقريباً در همه کشورهاي جهان با ادعاهاي نقض ارتباط دارد.

در اين بيانيه آمده است: گزارش بدنام آمريکا درباره سوريه و کشورهايي چون روسيه، کوبا، چين، ونزوئلا، ايران و بلاروس که از سياست هاي آمريکا راضي نيستند، بيانگر توهمات و دروغ هايي است که توسط مردم اين کشورها و افکار عمومي جهان برملا شده اند.

در بيانيه وزارت امور خارجه همچنين تاکيد شده که تمام آنچه در گزارش در مورد سوريه ذکر شده است برگرفته از گزارش سازمان هاي تروريستي، حاميان و سرمايه گذاران آنها در منطقه و جهان است و نويسندگان گزارش مذکور تخلفاتي را که توسط دولت هاي آمريکا انجام شده و براي همه جهان و خود ايالات متحده شناخته شده است، از جمله اقداماتي که کل حقوق بشر  را نقض مي کند، سانسور کرده اند.

در اين بيانيه ادعاي دولت آمريکا مبني بر اينکه حقوق بشر در سياست خارجي اين کشور "در اولويت است" به عنوان "اوج نفاق" توصيف و تاکيده شده است: مردم سوريه از نظر غذا، بهداشت ، محيط زيست و جنبه هاي مختلف زندگي به خاطر محاصره اقتصادي غيرانساني که هدف آن گرسنگي است در رنج و سختي هستند اما اين گزارش شوم به طور واقعي به رنج هاي مردم سوريه که توسط تروريسم و ​​حاميان مالي آن تحميل شده، نپرداخته است.

در اين بيانيه با اشاره به "چپاول آشکار روغن و گندم سوريه" توسط ايالات متحده آمده است که دولت آمريکا يک بار ديگر ثابت کرد گزارش هايش عمدتا متوجه کساني است که مطابق با سياست هاي آن و منافع آن نيستند.

وزارت امور خارجه سوريه در پايان بيانيه خود با تأکيد بر اينکه دمشق مخالف استفاده از مسئله حقوق بشر براي دستيابي به منافع و اهداف سياسي است، افزود که سوريه بيشترين نگراني را در مورد حقوق، عزت و آينده مردم خود دارد و کشوري که کارنامه اي مملو از نقض حقوق بشر در تمام نقاط جهان دارد، حق ندارد در مورد حقوق بشر نظر دهد.

وزير خارجه آمريکا آنتوني بلينکن ضمن ارائه گزارش سالانه به وزارت امور خارجه در مورد وضعيت حقوق بشر در جهان اعلام کرد کشورش متعهد به "دفاع از حقوق بشر در جهان در هر کجا که باشد است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره