نماد آخرین خبر

تحرکات عربی-آفریقایی برای گشایش دفاتر دیپلماتیک در صحرای غربی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تحرکات عربی-آفریقایی برای گشایش دفاتر دیپلماتیک در صحرای غربی

ايسنا/ سنگال در حمايت از درخواست مراکش براي به رسميت شناختن حاکميت اين کشور بر صحراي غربي، فردا (دوشنبه) کنسولگري خود را در صحراي غربي افتتاح مي کند.

به نقل از خبرگزاري رويترز، دو منبع رسمي اعلام کردند، ايساتا تال، وزير خارجه سنگال و ناصر بوريطه، وزير خارجه مراکش کنسولگري اين کشور را در شهر الداخله افتتاح مي کنند. به اين ترتيب سنگال بيست و دومين کشوري خواهد بود که نمايندگي ديپلماتيک در اين منطقه افتتاح مي کند.

ايساتا تال به همراه بوريطه در مراسم افتتاح شرکت مي کند که قرار است صبح روز دوشنبه در شهر الداخله با حضور مسوولان اين شهر برگزار شود.

همچنين منابع آگاه در مراکش از اقدامات برخي کشورهاي آفريقايي و عربي براي افتتاح کنسولگري خود در "اقليم‌هاي جنوبي" خبر دادند.

اين منابع گفتند، رايزني‌ها ميان وزير خارجه مراکش و برخي کشورهاي آفريقايي و عربي در حال انجام است و انتظار مي‌رود کشورهايي که کنسولگري خود را پس از سنگال افتتاح مي‌کنند، يکي پس از ديگري مشخص شوند.

جبهه پوليساريو تحت حمايت الجزاير به دنبال استقلال منطقه صحرا است. اين منطقه، منطقه اي بياباني گسترده اي است که مراکش از زمان خروج استعمار اسپانيا در سال ۱۹۷۵ کنترل آن را به دست گرفته است.

مراکش مدت‌ها است که تلاش مي کند جامعه بين الملل با درخواستش درباره به رسميت شناختن حاکميت اين کشور بر منطقه صحراي غربي که آن را "اقليم هاي جنوبي" ناميده، موافقت کند.

جبهه پوليساريو ۱۳ نوامبر خروج از توافق آتش‌بس در صحراي غربي را اعلام کرد و در پي تحرک نظامي مراکش براي باز کردن مسيري که حاميان و نظاميان اين جبهه به مدت سه هفته مسدود کرده بودند، اعلام جنگ کرد.

در ماه دسامبر، دولت سابق آمريکا به رياست جمهوري دونالد ترامپ حاکميت مراکش بر منطقه صحراي غربي را به رسميت شناخت و وعده کرد کنسولگري خود را در شهر الداخله افتتاح کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره