نماد آخرین خبر

پیشنهاد یائیر لاپید به بنت برای تشکیل دولت تناوبی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیشنهاد یائیر لاپید به بنت برای تشکیل دولت تناوبی

ايسنا/ رئيس حزب "آينده‌اي هست" رژيم صهيونيستي به رئيس حزب "يمينا" پيشنهاد تشکيل دولت تناوبي را داد.

به نقل از سايت ارم نيوز، يائير لاپيد، رئيس حزب "آينده‌اي هست" رژيم صهيونيستي شامگاه شنبه نشستي را با نفتالي بنت، رئيس حزب "يمينا" برگزار کرد و به او پيشنهاد توافق درباره تشکيل دولت به صورت نوبتي را داد.

به گفته شبکه عبري زبان "مکان" قرار است لاپيد از بنت بخواهد که به روون ريولين، رئيس رژيم صهيونيستي پيشنهاد بدهد او را مأمور تشکيل کابينه کند. در مقابل دو طرف توافق مي‌کنند تا ابتدا بنت نخست‌وزير شود و بعدا لاپيد.

به رغم پيشنهاد لاپيد، مسئولان حزب ليکود اعلام کردند که بنت تصميم گرفته به ائتلاف بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بپيوندد.

روزنامه يديعوت آحارونوت نيز به نقل از مسئولان ليکود اعلام کرد که اين مسئولان بتسلئيل سموتريتش، رئيس حزب صهيونيسم افراطي را تهديد کرده‌اند اگر در تشکيل دولت نتانياهو کارشکني کند او را از کنست(پارلمان رژيم صهيونيستي) اخراج مي‌کنند. وي ائتلاف با ليست متحد عربي با رياست عباس منصور را رد کرده بود.

بنت بعد از برگزاري انتخابات پارلماني در ماه مارس خواهان تصدي پست نخست‌وزيري در چارچوب يک توافق نوبتي با نتانياهو يا لاپيد شد. اين درحالي است که حزب وي تنها به هفت کرسي دست يافت و حزب ليکود با رهبري نتانياهو به ۳۰ کرسي و حزب آينده‌اي هست به ۱۷ کرسي دست يافتند.

با اين حال حزب بنت يک حزب داراي اهميت است و نتانياهو يا لاپيد براي تشکيل دولت به حمايت وي نياز دارند.

پيش‌بيني مي‌شود که نتانياهو با دادن هر پستي که بنت بخواهد موافقت کند اما با نخست‌وزيري به صورت نوبتي موافقت نخواهد کرد.

اين درحالي است که روون ريولين، رئيس رژيم صهيونيستي دوشنبه مذاکرات رسمي را براي مکلف کردن يکي از رهبران احزاب اسرائيلي براي تشکيل دولت آغاز مي‌کند.

نتانياهو فشارها بر نفتالي بنت را براي پيوستن به ائتلاف وي افزايش داده است.

از سوي ديگر برخي منابع مي‌گويند احتمالا نتانياهو پيشنهادات مطرح شده از سوي احزاب ديگر را قبول کند و براي رياست رژيم صهيونيستي نامزد شود چراکه دوره رياست کنوني ريولين رو به پايان است و قانون اساسي عدم محاکمه رئيس و توقف تحقيقات جنايي عليه او را تضمين مي‌کند. در صورت ادامه بحران سياسي کنوني نتانياهو طي دو ماه آتي به دنبال اجراي اين گزينه خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره