نماد آخرین خبر

اتحادیه اروپا: تغییر شتابزده قدرت در افغانستان ثبات نمی‌آورد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اتحادیه اروپا: تغییر شتابزده قدرت در افغانستان ثبات نمی‌آورد

تسنيم/ معاون نمايندگي اتحاديه اروپا در افغانستان با اعلام مخالفت اين اتحاديه با تغيير شتابزده قدرت گفت که چنين اقدامي سبب برقراري ثبات در افغانستان نخواهد شد.

«آرناوت پاولس» معاون نمايندگي اتحاديه اروپا در افغانستان در مخالفت با طرح واشنگتن براي ايجاد «دولت انتقالي صلح» در افغانستان تصريح کرد که تغيير شتابزده قدرت نمي‌تواند ثبات را در اين کشور تامين کند.

براساس طرح آمريکا که مخالفت شديد دولت افغانستان را در پي داشته، قرار است که نشست استانبول 27 فروردين ماه براي «نهايي کردن توافق صلح» افغانستان برگزار شود.

پاولس به «آريانا نيوز» گفت: «ما طرفدار هيچ نوع تغيير فوري قدرت نيستيم، تنها مسئله قدرت مطرح نيست،  بلکه مسئله در مورد اين است که در درازمدت چه به کشور مي‌آوريد؛ بنابراين انحصار قدرت از يک طرف يا طرف ديگر ما را به ثبات نمي‌رساند».

وي با مهم خواندن نقش اشرف غني در اين نشست نيز گفت: «رئيس جمهور مسئول است تا درک کند که اولويت‌هاي سياسي، مسيرهاي سياسي چيست و بربنياد اين قضاوت سياسي او بايد گام‌هاي بهتري را براي پيشرفت و منفعت کشور و مردم خود بردارد، بنابرين صداي رئيس جمهور فوق‌العاده مهم است».

پاولس با انتقاد از حضور کمرنگ زنان در نشست‌هاي صلح افغانستان اظهارداشت که حضور بيشتر زنان و فراگير بودن گفت‌وگو‌هاي صلح مي‌تواند باعث تامين ثبات و صلح پايدار در افغانستان شود.

معاون نمايندگي اتحاديه اروپا در افغانستان با اشاره به سطح بالاي خشونت‌ها در اين کشور نيز از دولت کابل خواست تا عاملان قتل‌هاي هدفمند را شناسايي کند.

آمريکا در حالي بر برقراري هرچه زودتر يک معامله سياسي در افغانستان تلاش مي‌کند که اشرف غني با ارائه طرح انتخابات زودهنگام مي‌کوشد تا طرح واشنگتن را به چالش کشيده و تاکيد دارد که تنها حاضر است قدرت را به جانشين خود که از طريق انتخابات تعيين مي‌شود، واگذار کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره