نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

افشای توطئه برادرزاده عبدالله صالح برای ترور فرماندهان ساحل غربی یمن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افشای توطئه برادرزاده عبدالله صالح برای ترور فرماندهان ساحل غربی یمن

ايسنا/ يکي از مسئولان اطلاعاتي دولت صنعا از توطئه برادرزاده عبدالله صالح براي ترور رهبران نظامي منطقه تهامة در ساحل غربي خبر داد.

به نقل از شبکه خبري الميادين، رياض بلذي، مسئول اطلاعات منطقه پنجم نظامي وابسته به دولت صنعا از طرح و نقشه طارق صالح، فرمانده نيروهاي مورد حمايت امارات در ساحل غربي يمن و برادرزاده علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور سابق يمن براي ترور فرماندهان نظامي منطقه تهامه، در ساحل غربي که فريب خورده و به ائتلاف متجاوز و نيروهاي دولت مستعفي يمن پيوسته بودند، خبر داد.

بلذي گفت: اعضايي از مجتمع اطلاعات در منطقه پنجم نظامي به اسناد مهمي از تلفن يکي از نزديکان صالح و مزدورانش که عليه فرماندهان منطقه تهامه که عضو ائتلاف عربي هستند، توطئه مي‌کنند، دست يافتند. از جمله اين اسناد پرونده‌اي است که در آن تلاش صالح و حاميانش براي به حاشيه راندن فرماندهان تهامه و ترور آن‌ها آمده است.

وي گفت: عمليات ترور از طريق برنامه‌هاي خطرناکي با تهيه ليستي از افراد مورد نظر و توجيه آن با اعلام ترورهايي که عاملان آن مشخص نيست صورت مي‌گيرد. يکي از افرادي که در صدر اين ليست قرار دارد احمد الکوکباني و نيروهاي حامي وي است. 

بلذي تأکيد کرد: جزئيات کامل طي روزهاي آينده منتشر خواهد شد. ابتدا بايد به افرادي که قرار است مورد هدف قرار بگيرند قبل از ترورشان اطلاع دهيم تا هرچه زودتر از صف متجاوزان خارج شوند.

اواخر ژانويه فرمانده يک گردان و ۱۵۰ تن از نيروهاي طارق صالح از وي جدا شده و به نيروهاي دولت صنعا وابسته به انصارالله پيوستند.

بلذي اواخر سال ميلادي گذشته از جدا شدن ۱۲ هزار تن از نيروهاي دولت مستعفي يمن و پيوستنشان به نيروهاي انصارالله خبر داده بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره