نماد آخرین خبر

تأکید ترکیه بر تداوم عملیات نظامی در خاک عراق

منبع
فارس
بروزرسانی
تأکید ترکیه بر تداوم عملیات نظامی در خاک عراق

فارس/ وزير دفاع ترکيه در بازديد از مرز عراق و سوريه بر تداوم عمليات‌هاي نظامي در خاک عراق تأکيد کرد.

«حلوصي آکار» وزير دفاع ترکيه روز شنبه (ديروز) از مرکز فرماندهي يگان پياده نظام ۲۳ در منطقه شرناق واقع در جنوب شرقي ترکيه در نزديکي مرز عراق و سوريه بازديد کرد.

او در جريان اين بازديد گفت که عمليات‌ها در عراق ادامه دارد و بزودي شاهد تحرکات نظامي خواهيم بود.

وي تصريح کرد که عمليات‌هاي نظامي ما تا نابودي آخرين تروريست و نجات ملت‌ از آفت تروريسم ادامه خواهد داشت.

آکار مدعي شد که حمايت از امنيت ملت ترکيه در عين حال به نفع امنيت و ثبات ملت برادر عراق است و باعث برقراري آرامش و امنيت در کل منطقه مي‌شود.

طبق گزارش وبگاه «بغداد اليوم»، وزير دفاع ترکيه همچنين گفت که ارتش اين کشور به دقت اوضاع و تحرکات عناصر پ‌.ک.ک در شمال عراق به ويژه در سنجار و مخمور واقع در شمال عراق را زير نظر دارد و ترکيه آمادگي خود براي همکاري و هماهنگي کامل با عراق به منظور بيرون راندن تروريست‌ها از منطقه را به طرف عراقي ابلاغ کرده است.

آکار افزود که ما منتظر اجراي اقدامات لازم براي نابودي تروريست‌ها در سنجار و مخمور در آينده نزديک هستيم و اطمينان داريم که همسايگان عراقي ما نيز در اين زمينه اقدامات لازم را انجام خواهند داد و نيز به دقت اوضاع را زيرنظر داريم.

ترکيه اخيرا به بهانه مبارزه با عناصر پ‌‌.ک.ک اجراي عمليات‌هاي نظامي در داخل خاک عراق را شدت بخشيده و همين امر با واکنش‌هايي در داخل عراق مواجه شده و تاکنون نمايندگان پارلمان و شخصيت‌هاي سياسي مختلف اين کشور درباره مقاصد ترکيه براي اشغال سنجار هشدار داده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره